1400/05/24-14:44

عصر عاشورا به منطقه ۱۳ آمد

عصر عاشورا به منطقه ۱۳ آمد

همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش، المان عصر عاشورای حسینی به همت اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۳ در فلکه دوم نیروی هوایی نصب شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، مجتبی شکری شهردار منطقه با بيان اينكه شهرداری منطقه۱۳ بر اساس سیاست مدیریت شهری تهران با فضاسازی، آذین بندی و اکران محیطی با محوریت عاشورای حسینی به استقبال ماه محرم و صفر رفت گفت: المان عاشورای حسینی برگرفته از اثر ماندگار استاد فرشچیان با نام "عصر عاشورا" است که همزمان با آغاز محرم در فلکه دوم نیروی هوایی به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین میادین منطقه نصب شد.

به گفته او جنس این المان از فایبرگلاس و در ابعاد واقعی ساخته شده تا شهروندانی که در این محور تردد می کنند با تماشای آن ماجرای ظهر عاشورا در ذهنشان تداعی شود و در حقیقت با این اقدام تلاش کردیم فضای شهر عاشورایی شود.

شکری با اشاره به اقدامات فضاسازی و سیاه پوش کردن منطقه گفت: ضمن اکران ۵۲۰ متر مربع طرح فرهنگی، ١۴هزار متر طول ریسه مشکی، کتیبه و سیاهه نصب شده و ۴۵۴ تخته پرچم های مشکی و جمهوری اسلامی ایران بر روی پایه های کوتاه و بلند به اهتزاز در آمده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط