1400/05/26-19:35
عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد:

توسعه زیر ساخت‌های شهر بزرگترین دستاورد مدیریت شهری است

توسعه زیر ساخت‌های شهر بزرگترین دستاورد مدیریت شهری است

ناصر امانی منتخب مردم تهران در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه ۱۸، آخرین مراحل تکمیل پروژه باغ راه حضرت زهرا(س) را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸؛ در جریان این بازدید که با همراهی سید محمد فیاض شهردار و جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۸ به انجام رسید، وی از نزدیک مراحل تکمیلی پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) بعنوان بزرگترین دست‌آورد دوره اخیر مدیریت شهری منطقه ۱۸ بررسی کرد و با ابلاغ موارد مورد نظر شورای اسلامی شهر تهران، خواستار توسعه سرانه های شهروندی و زیر ساخت‌های این ابر پروژه شد. 

شایان ذکر است پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) یا به عبارتی طرح ساماندهی اراضی فوقانی خط آهن تونلی تهران _ تبریز، به طول ۹ کیلومتر در حد فاصل مناطق ۱۷ و ۱۸ واقع شده که شامل فضاها و امکاناتی شامل فضای سبز، مسیر دوچرخه، پیاده راه و چندین کوشک فرهنگی، آموزشی و تفریحی می‌باشد، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است ناصر امانی در ادامه ضمن بازدید از مرکز گلماند ۳ با تاکید بر لزوم توسعه خدمات شهری و ارتقای شاخص های محیط زیستی در منطقه ۱۸، خواستار برنامه ریزی مستمر به منظور افتتاح شعب بیشتری از مراکز گلماند شد.

سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ در بازدید از پروژه مرکز گلماند ۳ منطقه ۱۸ گفت: راه اندازی مرکزهای گلماند توانسته شهروندان را بیشتر به امر تفکیک از مبداء ترغیب و تشویق نماید، از زمان تحقق این ایده و طرح تا کنون آمارها نشان داده که روزانه بین ۸۵۰ کیلوگرم تا ۲/۴ تن انواع پسماند خشک از شهروندان دریافت و به ازای آن گلدانهای گل با هدف توسعه فضاهای سبز خانگی اهداء شده که آثار آن در طولانی مدت مشهود تر می شود.

شهردار منطقه ۱۸ گفت: "گلماند" ترکیبی از ۲ واژه «گل» و «ماند» به معنای گل‌های ماندگار است. «پسماند» در مقابل این واژه‌هاست که انواع زباله‌ها را شامل می‌شود. گلماند و پسماند حاصل فعالیت انسان است، اما پسماند منجر به نازیبایی و تخریب محیط‌زیست می‌شود، ولی گلماند زیبایی و سرسبزی را به محیط و زندگی ما می‌بخشد. در مرکز «گلماند» منطقه ۱۸، ۳۰ نوع گیاه به شهروندان عرضه می‌شود که هرکدام طریقه نگهداری متفاوتی دارد و به این دلیل کارت‌هایی حاوی مشخصات انواع گیاهان آپارتمانی و فصلی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا بتوانند از گل‌هابه نحو مطلوب نگهداری کنند. شیوه تبادل پسماند خشک با گلدان‌های گل نیز بسیار ساده است. شهروندان انواع پسماند خشک خانگی را جمع‌آوری کرده و پس از مراجعه به متصدی گلماند در ازای آن گلدان گل می‌گیرند.

وی افزود: قیمت گل‌ها از ۶ تا ۳۰۰ هزار تومان متفاوت است و هرکسی بر اساس میزان پسماندی که به متصدی مرکز گلماند می‌دهد، می‌تواند از یک تا چند گلدان گل خریداری کند. قیمت و ارزش ریالی پسماند خشک طبق تعرفه‌هایی است که هر ۲ یا ۳ ماه یک‌بار از طریق سازمان پسماند به مناطق ابلاغ می‌شود. شهروندانی که برای نخستین بار به مرکز گلماند مراجعه می‌کنند کد اشتراکی می‌گیرند که با عدد ۱۸ آغاز می‌شود. حساب و کتاب پسماندهای خشکی که شهروندان تحویل می‌دهند در سامانه ثبت و پیامک آن نیز برای مشترکان ارسال می‌شود. شهروندان می‌توانند پس از مدتی با افزایش موجودی، گل مورد نظرشان را تحویل بگیرند.

فیاض یاد آور شد: بیش از ۹۵‌درصد از پسماندهایی که شهروندان به متصدی مرکز گلماند تحویل داده‌اند از نوع باارزش است. علاقه شهروندان به نگهداری از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و همچنین آشنایی با فرهنگ تفکیک پسماند باعث شده تا این مراکز پررونق شود. پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست امسال میزان پسماند جمع‌آوری شده در گلماندهای منطقه ۱۸ رکورد جدیدی در پایتخت به ثبت برساند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط