1400/06/01-16:47
سخنگوی شورای شهر تهران:

شورای ششم مطالبه گر خواهد بود

شورای ششم مطالبه گر خواهد بود

علیرضا نادعلی تاکید کرد: بنای شورای ششم این است نگاه تلخ سیاه نمایی نداشته باشیم همچنین این شورا ورودی برای کار اجرایی نخواهد داشت، اما مطالبه گرخواهد بود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علیرضا نادعلی در برنامه صبحگاهی شبکه اول، بابیان اینکه اعضای شورای شهر تهران نماینده مردم برای نظارت بر اداره شهر هستیم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی شورای ششم جوان‌گرایی است زیرا متوسط سنی آن نسبت به سایر شوراها پایین‌تر بوده  البته اعضای جوان دارای تخصص و تجربه لازم در حوزه مدیریت شهری هستند. نکته بارز دیگر این شورا حضور مهندس چمران است که علاوه برداشتن تخصص لازم چندین دوره ریاست شورای شهر را بر عهده داشتند. درمجموع شورای ششم اشراف خوبی به حوزه مدیریت شهری دارند.

وی بابیان اینکه تمرکز شورای ششم برای انتخاب شهردار بود، تأکید کرد: مهم‌ترین مصداق سرعت در خدمات‌رسانی در شهر تهران انتخاب شهردار تهران برای آغاز تحول و گام برداشتن به جلو است که این امر انجام‌شده است. بااین‌وجود اعضای کمیسیون‌های شورای شهر تقریباً مشخص‌شده است و در جلسه بعدی یعنی سه‌شنبه کمیسیون‌های شورا نهایی خواهد شد تا فعالیت تخصصی در کمیسیون‌ها آغاز شود.

سخنگوی شورای شهر درباره مصداق‌های انتخاب شهردار تهران نیز گفت: درمجموع 41 نفر کاندید برای شهردار تهران توسط اعضا پیشنهاد شد و در مراحل مختلف بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده سه نفر برای شهرداری تهران باقی ماندند که رأی‌گیری نهایی انجام شد و آقای زاکانی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شدند.

نادعلی درباره حواشی انتخاب شهردار تهران ازجمله مدرک تحصیلی، اظهار کرد: دراین‌باره قصور و تقصیری متوجه شورای شهر نیست. بارها پیش‌آمده است اگر رشته تحصیلی شهردار منتخب در بخش‌نامه انتخاب شهردار نباشد، بخش‌نامه اصلاح می‌شد. خوشبختانه دررفت و آمد با وزارت کشور از منظر حقوقی این مسئله حل خواهد شد. البته شاید لازم بود پیش‌بینی‌های لازم برای تطبیق با بخش‌نامه و عمل مر به آن صورت می‌گرفت هرچند وزارت کشور استدلال حقوقی  پذیرفته است و طبق قاعده استعلامات در حال انجام است و به‌زودی حکم زده خواهد شد.

وی تأکید کرد: هم‌زمانی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با ریاست جمهوری گرچه منجر به کاهش هزینه‌ها شده است اما موجب شده تا صدور حکم شهرداران به دلیل جابجایی کابینه با تأخیر همراه شود.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره کرونا نیز تصریح کرد: در حال حاضر شورای شهر تا آمدن شهردار جدید با معاونان کنونی ارتباط دارد و کار در حال انجام است برای نمونه از سوله‌های بحران برای واکسیناسیون استفاده می‌شود و اگر نیاز باشد این سوله‌ها برای بخش درمانی نیز تجهیز خواهند شد. آنچه مسلم است ظرفیت‌های شهرداری تهران بسیار است و قطعاً با آمدن شهردار جدید که پزشک بوده و تجربه مقابله با کرونا را در شهر قم را دارد، برنامه‌های تحولی برای بحث کرونا خواهیم داشت.

نادعلی در پاسخ به اینکه برنامه شورای ششم برای طرح ترافیک با توجه به کرونا آیا همانند دوره گذشته خواهد بود، اعلام کرد: قطعاً سلامت مردم اولویت دارد. بنای شورای ششم این است نگاه تلخ سیاه نمایی نداشته باشیم. درباره شورای گذشته معتقدم که نیت تنها درآمد نبوده و موضوع آلودگی هوا هم مدنظر تصمیم گیران بوده است.

وی درباره وصول مطالبات شهرداری از دولت گفت: تقریباً دولت‌های گذشته حداقل همکاری را داشتند. درگذشته برخی از شهرداری و دولت‌ها از جریان سیاسی بودند اما به بلوغ سیاسی نرسیده بودند لذا همکاری لازم را نداشتند. آنچه مسلم است یکپارچگی موجود در کشور ظرفیت بی‌دلیلی بری خدمت برای مردم ایجاد کرده است و هیچ بهانه‌ای برای عدم انجام کار وجود ندارد. آقای زاکانی به دلیل سابقه حضور در مجلس و تعامل با روسای مجلس و دولت برای حل مشکلات شهر تهران ازجمله حمل‌ونقل عمومی تلاش خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: شورای شهر تهران ورودی برای کار اجرایی نخواهد داشت اما مطالبه گرخواهد بود. شهردار گذشته آقای حناچی تا آخرین لحظه برای وصول این مطالبات رایزنی‌های داشت و شهردار جدید نیز تمام تلاش خود خواهد کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط