1400/06/02-12:54

اتمام عملیات مرمت مسجد تاریخی شیخ فضل الله نوری در منطقه ۱۲

اتمام عملیات مرمت مسجد تاریخی شیخ فضل الله نوری در منطقه ۱۲

عملیات مرمت مسجد تاریخی شیخ فضل الله نوری در منطقه ۱۲ به اتمام رسید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، سید مجید غمخوار مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با یادآوری اینکه بازسازی مسجد شیخ فضل الله نوری از اواخر سال ۱۳۹۸ و با هدف جلوگیری از تخریب بنا در نتیجه نفوذ آب و رطوبت آغاز شد، از اتمام عملیات مرمت این مسجد تاریخی خبر داد.

وی با بیان آنکه بخش های قابل توجهی از کاشی کاری گنبد مسجد شیخ فضل الله با توجه به قدمت بنا دچار تخریب و ریزش شده بود، به تشریح مراحل مختلف عملیات ترمیمی پرداخت و یادآور شد: ابتدا کاشی های آسیب دیده گنبد تخریب و سپس نسبت به ترمیم و تقویت لایه زیرین اقدام شد. همچنین با هدف تقویت سازه گنبد، اجرای عایق رطوبتی و ایزوگام در دستور کار قرار گرفت و در نهایت گنبد مسجد با مساحت ۲۸۰ مترمربع کاشی کاری شد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، مرمت پشت بام مسجد از طریق اجرای ایزوگام، سنگ کاری لبه های پایینی گنبد، تعمیر سنگ های درپوش جان پناه، سیمانکاری دیوار و همچنین رنگ و نقاشی بخش های داخلی سازه را از دیگر اقدامات به ثمرنشسته در این پروژه ذکر و اضافه کرد: هزینه تقریبی مرمت مسجد شیخ فضل الله حدود دوازده میلیارد ریال برآورد شده است.

گفتنی است مسجد شیخ فضل الله نوری واقع در خیابان بهشت که قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد، در دوره های زمانی مختلف مورد احیا و بازپیرایی قرار گرفته است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط