1400/05/13-14:29
حناچی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

توسعه فضای سبز و کنترل آلاینده ها و تراکم؛ نقشه راه آینده تهران

توسعه فضای سبز و کنترل آلاینده ها و تراکم؛ نقشه راه آینده تهران

شهردار تهران گفت: نقشه راه آینده مدیریت شهری تهران نیز توسعه فضای سبز و کنترل آلاینده ها و جلوگیری از تمرکز و تراکم بیشتر به ویژه در سطوح مسکونی است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ یک میدان و هفت بازار جدید میوه و تره بار - سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰- در جمع خبرنگاران گفت: میادین میوه و تره بار یکی از سازمانهایی است که شهرداری تهران در آن خدماتی به شهروندان ارائه می کند.
او ادامه داد: در این دوره جمعا ۵۳ میدان و بازار میوه و تره بار را در تهران ساختیم و ۵۱ بازار را بازسازی کردیم. تا صبح امروز تهران ۲۵۴ میدان و بازار میوه و تره بار داشت. بعضی از این بازارها در مقیاس محلی و کوچک و برخی دیگر در مقیاس بزرگتر هستند. با احتساب ۷ بازار و میدان جدیدی که اضافه شد به ۲۶۱ مرکز در ۲۲۶ محله در تهران رسیدیم که کیفیتی مساوی با دیگر محصولات مشابه اما قیمت مناسبتری دارند.
شهردار تهران افزود: به طور متوسط اقلامی که در این میادین و بازارها عرضه می کنیم ۴۰ درصد ارزانتر از بازارهای بیرونی است و روزانه یک میلیون تراکنش را داریم که اختلاف قیمت ناشی از این روزانه بیش از ۴ میلیارد تومان است و امیدواریم که در این شرایط سخت اقتصادی مورد رضایت خداوند و شهروندان قرار گیرد.
حناچی در پاسخ به پرسشی درباره بخش های عقب مانده تهران در این دوره از مدیریت شهری گفت: تهران از دو موضوع ترافیک و آلودگی رنج می برد که ریشه آنها در تمرکز و کمبود فضای سبز و تولید آلاینده ها است. طبیعتا نقشه راه آینده نیز توسعه فضای سبز و کنترل آلاینده ها و جلوگیری از تمرکز و تراکم بیشتر به ویژه در سطوح مسکونی است.
او خطارنشان کرد: در این دوره تلاش کردیم که با انضباط بخشی شهر را به تعادل برسانیم و این تعادل در نقطه برابری هزینه ها و درآمدها شکل پیدا کرد. تلاش کردیم هزینه های جاری شهر را به شدت کاهش دهیم و تا ۴۰ درصد موفق شدیم با قیمتهای ثابت سال ۹۵ هزینه های اداره شهر را ارزانتر کنیم.
شهردار تهران ادامه داد: اگر به این چارچوب پایبند نباشیم مجبوریم خارج از برنامه حرکت کنیم و خارج از برنامه حرکت کردن به معنای تمرکز، آلودگی و ترافیک بیشتر خواهد بود.
او در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ساخت و ساز در تهران یادآور شد: تهران بر اساس طرح جامع نیازمند ساخت و ساز است اما بر اساس برنامه ریزی ها و ظرفیت هایی که در طرح جامع و طرح تفصیلی وجود دارد، هر اقدامی فراتر از آن می تواند مشکلات جدی را به وجود بیاورد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط