1400/06/05-13:33
پویش فرهنگی برای گرداوری حافظه شفاهی شهر تهران

حکمت: "خانه طهران، یادخانه شهروندان" پویشی از جنس خاطرات مردمی است

حکمت: "خانه طهران، یادخانه شهروندان" پویشی از جنس خاطرات مردمی است

مدیر خانه طهران از اجرای طرح پویش خانه طهران، یادخانه شهروندان با هدف گردآوری خاطرات شهر و حفظ پویایی هویت شهری خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر حکمت مدیر خانه طهران، درباره اجرای طرح خانه طهران، یادخانه شهروندان گفت: ما در این پویش فرهنگی، سعی داریم بخشی از حافظه فرهنکی شهر را از طریق گردآوری خاطرات نوشتاری و تصویری شهروندان حفظ و معرفی کنیم. زیرا معتقدیم که حافظه فرهنگی هر شهری، برآمده از تجربه‌های شهروندان است و بخش مهمی از میراث شهری به شمار می‌رود.

او ادامه داد: بدیهی است که گردآوری و بازخوانی یادگارها و خاطرات در شهر موجب حفظ، تداوم و پویایی هویت شهری خواهد شد. در این راستا این پویش سعی دارد که با گردآوری، حفظ و نمایش حافظه فرهنگی شهر تهران از طریق خاطرات تصویری و نوشتاری شهروندان، موجب افزایش حس تعلق به تهران شود.

مدیر خانه طهران افزود: این پویش سعی دارد زمینه‌ای برای مشارکت شهروندان در کنش‌های فرهنگی ایجاد کند و ضمن حفظ، نگاهداشت و نمایش حافظه فرهنگی شهر تهران، باعث تقویت امید به زندگی در شهر تهران شود.

مدیر خانه طهران درباره نحوه حضور در این پویش گفت: تمامی مردم می‌توانند خاطرات خود را از شهر تهران به صورت تصویری (عکس) و نوشتاری برای ما ارسال کنند. چنانچه علاقمندان قصد ارسال خاطره نوشتاری دارند، می‌توانند آن را به صورت صوتی نیز ضبط کرده و برای ما ارسال کنند.

دکتر حکمت از برگزاری نمایشگاهی در راستای این پویش خبر داد و گفت: ما قصد داریم که در نهایت تمامی آثار این پویش را در یک نمایشگاه، به نمایش بگذاریم تا عموم مردم و علاقمندان بتوانند از آن بهره‌مند شوند. همچنین کلیه آثار برگزیده این پویش به صورت یک کتاب، در راستای حفظ حافظه شفاهی شهر به چاپ خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که می‌دانید، خانه طهران یکی از معدود خانه باغ‌های قدیمی تهران است که با همت سازمان زیباسازی از ساخت و سازها در امان مانده و پس از مرمت با عنوان خانه طهران، به بازنمایی و تفسیر میراث شهری تهران می‌پردازد. این مرکز زیر نظر معاونت توسعه و برنامه ریزی سازمان زیباسازی شهر تهران فعالیت می‌کند.

بر اساس این گزارش، علاقمندان به ارسال خاطرات، می‌توانند تا پایان شهریور ماه، با ذکر نام، نام خانوادگی و شماره تماس، آثار خود را به نشانی khanehtehran@tehran.ir ایمیل و یا به آدرس تهران، خیابان لاله زار، انتهای بن بست اتحادیه، پلاک ۱۲- کد پستی: ۱۱۴۴۶ پست کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط