1400/05/13-14:32
شهردار تهران در آیین افتتاح پروژه‌های منطقه ۹؛

مشارکت پایین در انتخابات زنگ خطر برای مدیران کشور است

مشارکت پایین در انتخابات زنگ خطر برای مدیران کشور است

حناچی نسبت به برخی انتقادها مبنی بر اینکه مشارکت پایین در انتخابات به دلیل عملکرد مدیریت شهری بود، واکنش نشان داد و مشارکت پایین مردم را علامت خطری برای مدیران کشور توصیف کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۹ که امروز- چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰- برگزار شد، گفت: آیاتی در قرآن به تدبر و علم اشاره و مردم را هدایت به دانش و موضوعاتی می‌کنند که شاید غیر اهل درنگاه اول آن را درک نکنند.
او ادامه داد: در این دوره تلاش کردیم تا جایی که می شود از افراد متخصص در حوزه های تخصصی استفاده کنیم. شاید امروز تفاوت در پروژه‌های افتتاح شده نسبت به دوره گذشته نتیجه توجه به این موضوع باشد.
حناچی افزود: نقطه ضعف ما در مقایسه با بقیه کلانشهر های جهان این است که در آن شهرها مدیریت فضاها و قلمرو عمومی به شهرداران نواحی سپرده می شود؛ اما  از آنجا که این مسأله نرم افزاری، فرهنگی و هنری است و کسانی که این آموزش را ندیده باشند نمی‌توانند این انتظار را به وجود بیاورند، در کشور ما این اتفاق نیفتاده است. 
حناچی ادامه داد: در حوزه قلمرو عمومی مسیر باغ راه حضرت فاطمه(س) به طول ۹ کیلومتر، میدان امام خمینی(ره)، پلازای کنار مسجد حضرت  علی اکبر افتتاح شد، درواقع فضاهایی که از جنس فضایی مانند میدان آزادی است. 
شهردار تهران با بیان اینکه در این دوره به مناطق جنوبی نگاه ویژه‌تری داشتیم، اضافه کرد: مناطق ۹ و ۱۰ مصداق بارز این نگاه هستند. در منطقه۱۰ پارک‌های مختلف و میدانگاه بریانک افتتاح شد و توافق با توانیر در پایین یادگار و پایین تر از آزادی از نمونه های دیگر این فضاها است.
او ادامه داد: در منطقه ۹ علاوه بر این مورد، باقیمانده گذر استاد معین، فتح و ادامه استاد معین (بدرالزمان قریب) را افتتاح کردیم. همچنین پروژه «قریب» این ظرفیت را در  طرفین را دارد که در دو طرف آن طراحی و  اقدامات ویژه ای انجام شود.  
حناچی اجرای کوچه‌های دوستی را یکی برنامه های این دوره عنوان کرد که به گفته او؛ از نوع طرحی کم هزینه اما پربازده است که نشاط اجتماعی را به‌وجود آورد.
او ادامه داد: در این طرح تخصصی البته هزینه زیادی نشده ولی بازده فراوانی داشت. در بازدیدهای این طرح  اثری از اعتراض ندیدم و تنها تاثیرات نشاط اجتماعی را آن را دیدم که شخصیت اجتماعی را به محلات بخشید.
حناچی با بیان اینکه شاید این تفاوت بهره وری ما بود، توضیح داد: تلاس کردیم با هزینه کمتر و بهره وری بیشتر شهر را اداره و فروش تراکم و حرکت خارج از برنامه را اصلاح کنیم. 
شهردار تهران با بیان اینکه بسیاری سعی کردند مشارکت پایین در انتخابات را به عملکرد و اقدامات شهرداری ربط دهند، گفت: این در حالی است که مشارکت پایین در کل کشور اتفاق افتاد و در برخی شهرها میزان رای باطله از منتخبان بیشتر بود.
حناچی گفت: البته این علامت خطر برای ما است که نشان می دهد باید در روشها تجدید نظر کنیم. کما اینکه بزرگترین بحران ها در دوره معاصر را با حمایت و پشتیبانی مردم پشت سر گذاشتیم و عملکرد و تاثیرات تفاوت های ماهوی ما با دوره های قبل را  آینده باید مشخص کند.
او افزود: با یک تغییر رویکرد جدی تعریف پروژه های از پایین به بالا را انجام دادیم و سه هزار و ۵۰۰ پروژه محلی را  در سال ۱۴۰۰ که رضایتمندی مردم را نیز در سال گذشته  در پی داشت، در دستور کار قرار داریم.
حناچی با بیان اینکه سعی کردیم امانتدار اعتماد مردم باشیم و شعارها را به درستی اجرا کنیم، ادامه داد: امیدواریم که این اقدامات مورد رضایت مردم قرار گیرد و این عملکرد را به عنوان یک دوره مثبت در ذهن‌شان نگه دارند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط