1400/06/06-14:25
با حضور وزیر کشور در منطقه ۱۲ پایتخت انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده در محله شهید هرندی

آغاز عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده در محله شهید هرندی

با حضور وزیر کشور و به بهانه گرامیداشت روز پزشک در هفتاد و یکمین نشست طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار، برای شروع عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده در محله شهید هرندی منطقه ۱۲ برنامه‌ریزی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، این نشست چهارشنبه، ۳ شهریورماه، با حضور علی آقامحمدی، عضو تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد محلات کم‌برخوردار، احمد وحیدی، وزیر کشور، علیرضا زالی، رئیس ستاد مبارزه با بحران کرونا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر، ناصر امانی، عضو دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ و مسؤولان دیگر دستگاه‌ها و نهادهای خدماتی و اجتماعی تکیه‌گاه آقامرتضی علی واقع در محله شهید هرندی منطقه ۱۲ پایتخت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، نخست شهردار منطقه ۱۲ ضمن تقدیر از همه کسانی که در یک سال و نیم گذشته در قالب طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار در شهر تهران، همدلانه و صمیمانه گرد هم آمدند و اقدامات گسترده‌ای را رقم زدند، گفت: اکنون در هفتادویکمین جلسه این ستاد که به ریاست جناب آقای دکتر آقامحمدی برگزار می‌شود، قرار گرفته‌ایم و خوشبختانه با تلاش‌های همه اعضای این ستاد از جمله ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، هلال‌احمر، دانشگاه شهید بهشتی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز شاهد محقق‌شدن آرزوهایمان در محله شهید هرندی و دیگر محلات محروم هستیم.

وی یکی از این آرزوها را پیاده‌سازی طرح پزشک خانواده به‌ویژه در محله شهید هرندی معرفی کرد و افزود: این طرح به‌یقین می‌تواند در بهبود شرایط زندگی در این محله مؤثر باشد و ان‌شاءالله خدمتی برای مردمی باشد که جزو شریف‌ترین، متدین‌ترین، انقلابی‌ترین و ایثارگرترین مردم ایران هستند و متأسفانه سایه آسیب‌های اجتماعی و معضلاتی که در طول شکل‌گیری این محله بر آن افتاده، چهره مردم این محله را متأثر ساخته و اکنون با برنامه جامعی که در همه زمینه‌ها در این محله در حال رخ‌دادن است، این چهره درحال بازیابی است.

در ادامه آقامحمدی با بیان اینکه به تفسیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، استعداد رهبری در مستضعفان نهادینه‌شده است، تصریح کرد: اگر غبار فقر تحمیلی را از روی آنها برداریم، بهترین خدمات را به کشور اسلامی‌مان ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به وجود ۲۶۰ محله از مجموع ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار شناسایی‌شده سطح کشور در استان تهران، ادامه داد: محله شهید هرندی به عنوان یکی از آسیب‌دیده‌ترین محلات و با وجود ۲۱هزار نفر جمعیت به عنوان محله پایلوت در طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار در نظر گرفته شد و موضوعاتی نظیر مسکن، اشتغال، آموزش، بهداشت و... در این محله بحث و بررسی گردید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح پزشک خانواده بیان کرد: بنا داریم کل ۲۶۰ محله شناسایی‌شده استان تهران را زیر پوشش این طرح قرار دهیم و محله شهید هرندی نقطه شروع برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی نشست فوق را مقدمه‌ای برای شروع عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده دانست و افزود: در حال حاضر برای کلیه خانواده‌های محله شهید هرندی، تیم‌های پزشکی به کمک دانشگاه شهید پزشکی تعیین شده تا پس از این به طور منظم اقدامات پزشکی برای خانواده‌ها به کمک آنها صورت گیرد.

آقامحمدی موضوعات تغذیه و تأمین پوشاک از جمله برنامه‌های آتی این ستاد معرفی کرد و گفت: تهیه سبدهای حمایتی پس از این به صورت منظم در دستور کار قرار دارد؛ همچنین توجه به برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و همه حوزه‌های اصلی نیازهای خانواده‌ها و اهالی در این ستاد قابلیت پوشش خواهد داشت.

در پایان جلسه به منظور گرامیداشت روز پزشک، از پزشکان و برخی رؤسای دانشگاه‌های پزشکی کشور تجلیل شد./خبر طهرون

نظرات

captcha

اخبار مرتبط