1400/06/07-11:34
نجفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

وجود ۱۰۰ میلیون بی‌خانمان در سراسر جهان/ در کشور ما مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد

وجود ۱۰۰ میلیون بی‌خانمان در سراسر جهان/ در کشور ما مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد

عضو شورای شهر تهران گفت: حدود ۱۰۰ میلیون بی‌خانمان در سراسر جهان زندگی می‌کنند که درصد بیشتری از این بی‌خانمان‌ها را مردان تشکیل می‌دهند.

سوده نجفی عضو شورای شهر تهران در گفتگو باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع کارتن خوابی در پایتخت و افزایش این آسیب اجتماعی در جوامع اظهار کرد: طبق آمار‌های منتشر شده هم اکنون چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون بی‌خانمان در سراسر جهان زندگی می‌کنند که درصد بیشتری از این بی‌خانمان‌ها را مردان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست، پدیده بی خانمانی زیبنده هیچ جامعه‌ای نیست، سیاست دولت‌ها در کاهش این پدیده اجتماعی بسیار تاثیر گذار است. به عنوان مثال کشور کوبا با وجود فقیر بودن، با معضل بی‌خانمانی روبرو نیست، علت مهم آن سیاست‌های دولتی در پایین نگهداشتن قیمت مسکن است و نیز حفظ ارزش‌های خانواده و وجود خانواده‌های گسترده در این کشور که گاهی چند نسل با هم زندگی می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در جوامعی که سیستم‌های رفاه اجتماعی، کمرنگ‌تر است و دهک‌های پایین مورد حمایت اجتماعی قرار نمی‌گیرند، مسأله کارتن خوابی هم جدی‌تر و بیشتر است. در کشور ما مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد و سازمان‌ها و نهاد‌های مختلفی متولی رفاه اجتماعی هستند.

نجفی تاکید کرد: شهرداری به منظور کاهش کارتن خوابی به این مسئله ورود کرده است، ولی به عنوان متولی اصلی در رفع یا ساماندهی آن نبوده؛ اما بنا بر دغدغه‌های موجود در ادوار گذشته، ماموریت‌هایی در این حوزه تعریف کرده است. با این وجود ما با یک نگاه ملی و اجماعی در دوره جدید مدیریت شهری امیدواریم با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، سازمان بهزیستی و سایر سازمان‌های مرتبط با رفاه اجتماعی شهروندان، تمام تلاشمان را در جهت کاهش این مساله اجتماعی مهم خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در همین راستا بنده در ابتدای شورای ششم از مراکز بهاران و سامانسرای لویزان بازدید کرده ام، امیدواریم که با دغدغه‌ای که در شورای ششم نسبت به مسائل اجتماعی وجود دارد با همکاری سایر متولیان، روزی فرا برسد که هیچ شهروند تهرانی بدون سرپناه نماند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط