1400/06/08-13:37

آغاز روند اجرايی اخذ تاييديه قطار ملی مترو توسط مشاور خارجی

آغاز روند اجرايی اخذ تاييديه قطار ملی مترو توسط مشاور خارجی

با نهايی شدن قرارداد شركت مشاور خارجی، روند اخذ تاييديه فنی قطار ملی مترو وارد مرحله اجرا شد. شركت مشاور اروپايی كه مسئوليت بررسی استانداردهای بين‌المللی قطار ملی مترو را بر عهده دارد، به همراه شركت مشاور همكار ايرانی خود، فرآيند مذكور را پيگيری خواهند كرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) سيدكاظم طاهرزاده مدير كارگروه پروژه طراحی و راه‌اندازی قطار ملی مترو در اين زمينه گفت: پس از برگزاری مراسم رونمايی رسمی از قطار ملی مترو در فروردين ماه سال جاری كه پروژه‌ای با عمق داخلی سازی ۸۵درصد بود و ظرف ۱۸ ماه به ثمر نشست، با استعلام از معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری، يكی از شركت‌های مشاور خارجی كه مورد تاييد اين نهاد بود، مشخص گرديد و مراحل مربوط به مذاكره و عقد قرارداد با آن شركت در دستور كار قرار گرفت.

حالا با نهايی شدن قرارداد مشاوران خارجی و ايرانی مذكور، عملاً فرآيند اخذ تاييديه فنی و استانداردهای بين‌المللی قطار ملی مترو وارد مرحله اجرايی شده است و پيش‌بينی ما اين است كه حداكثر ظرف سه ماه آينده، بتوانيم گواهينامه‌های لازم را برای امكان سير قطار ملی در يكی از خطوط شبكه مترو به دست آوريم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط