1400/06/08-20:11
با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۲۱ انجام شد؛

آیین کلنگ زنی پروژه عمومی سازی پارک ملی هوا و فضا

آیین کلنگ زنی پروژه عمومی سازی پارک ملی هوا و فضا

با حضور ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، رجب زاده شهردار و مدیران ارشد این منطقه، سردار میرعلی اکبری مشاور فرماندهی نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران، سردار دودانگه معاون مهندسی نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران، دکتر صیاد نقاب، رئیس دانشگاه هوا و فضای عاشورا و پدران بزرگوار شهیدان خوانساری و شهید رضایی، آیین کلنگ زنی پروژه عمومی سازی پارک ملی هوا و فضا واقع در ناحیه دو منطقه منطقه ۲۱ انجام شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، صبح روز دوشنبه هشتم شهریور، آیین کلنگ زنی پروژه پارک ملی هوا و فضا با هدف تبدیل منطقه ۲۱ به مقصد گردشگری و استفاده از ظرفیت این پارک بعنوان نمایشگاهی از دستاوردهای خودباوری و تولیدات ملی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در حوزه های موشکی، پهبادی، راداری، فضایی و سایر حوزه های استراتژیک دفاع از میهن اسلامی انجام شد.

سردار میر علی اکبری در ابتدای این مراسم اظهار داشت: بخشی از دستاوردهای هوا و فضای سپاه در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده شده است و ایجاد این نمایشگاه در دانشگاه هوا و فضا، نماد اقتدار جمهوری اسلامی است چرا که ما باور داریم به فرموده مقام معظم رهبری با نگاه به داخل و با تکیه بر توانمندی های نیروهای جوان کشور، میتوانیم به سرعت در تراز جهانی مطرح شویم.

وی در ادامه افزود: به نمایش گذاشتن دستاوردهای هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط معناداری بین توانمندی و باورپذیری این توانمندی در میان جوانان ایجاد می کند و ما امیدواریم که با ارتباطی که مدیریت شهری برای نشان دادن این توانمندی ها با صنایع و مردم ایجاد می کند، بتوانیم به هدفمان در این مسئله دست پیدا کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: این مجموعه فرامنطقه ای با حمایت مدیریت شهری مورد بازدید عموم مردم قرار خواهد گرفت.

ناصر امانی ضمن ابراز خرسندی از آغاز این پروژه در منطقه ۲۱ اظهار داشت: ما نسبت به این موضوع تعصب داریم که نسل جوان ما و گام دومی های ما بر اساس بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، بیایند و این دستاوردها را ببینند و احساس نکنند که انقلاب برای آنها کاری نکرده است بلکه اولین و مهمترین کار ما حفظ تمامیت ارضی و استقلال این کشور است و ما‌ در گام اول انقلاب به لطف شهدای عزیز قدرت دفاعی، سپاه و بسیج عزیز این را اثبات کردیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان ضمن تشکر از سردار حاجی زاده، فرماندهی محترم نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران و همکارانشان در دانشکده و نمایشگاه هوا و فضا افزود: بین مدیریت شهری و مجموعه هوا و فضا تعامل خوبی ایجاد شده تا ما امروز بتوانیم از دستاوردهای غرور آفرین شما بازدید کنیم و این نمایشگاه فرامنطقه ای این ظرفیت را دارد که نقشی را که باغ موزه دفاع مقدس در مرکز شهر تهران ایفا می کند را در این نقطه از پایتخت بعهده بگیرد.

رجب زاده شهردار منطقه ۲۱ نیز در آیین کلنگ زنی این پروژه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز در محلی قرار گرفته ایم که شاهد به ثمر رسیدن تلاش ها و رشادت های فرماندهان، دانشمندان و دلسوزان این مرز و بوم در عرصه بسیار مهم و استراتژیک هوا و فضا هستیم.

وی افزود: در این حوزه، برادران ما با وجود کمبود ها و محدودیت ها، هرگز ناامید نشدند و با اتکا به خداوند، خودباوری، دانش و تکنولوژیِ موجود در کشور و با تکیه بر توان و تخصص جوانان آینده ساز، تحت رهبری فرمانده معظم کل قوا به افتخارات بزرگی نائل آمدند.

شهردار منطقه ۲۱ در خصوص ظرفیت ها و دستاوردهای به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه ملی هوا و فضا اظهار داشت: حضور در این نمایشگاه و بازدید از دستاوردهای ارزشمند آن در حوزه های فضایی، پهبادی، موشکی و... حس خودباوری و افتخار را در هر بیننده ای ایجاد می کند و من پس از اولین دیداری که از این مجموعه ارزشمند داشتم به این نتیجه رسیدم که باید تلاش کنیم با عمومی سازی این پارک و ایجاد امکان بازدید عمومی آن، این حس خوب را با تمام دغدغه مندان، خصوصا جوانان، دانشجویان و آینده سازانی که قلبشان برای عزت اقتدار این مرز و بوم می تپد به اشتراک بگذاریم.

وی گفت: ما توانستیم با دفاع مناسب از ردیفهای اعتباری منطقه یک ردیف بودجه ای را برای این پروژه تحت عنوان "عمومی سازی پارک هوا و فضا" تعریف کنیم و اعتباری برای سال جاری پیش بینی کردیم و احداث این پارک را به عنوان قدم اول همکاری ها در دستور کار قرار دادیم.

رجب زاده در ادامه اضافه کرد: قطعا با حمایت های دکتر امانی در کمیسیون بودجه، جناب آقای سروری نائب رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران که هفته گذشته از نمایشگاه دیدار داشتند و شهردار محترم تهران که همگی از سابقون دفاع مقدس هستند، این ردیف ها تقویت خواهد شد و با برنامه ریزی دقیق تر در سطح شهر تهران شاهد همکاری های بیشتر خواهیم بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط