1400/06/09-16:58
تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر متذکر شد؛

مسئولانی که می‌دانند در مدیریت جدید شهری نقشی ندارند، شهر را به حال خود رها کرده‌اند/ لزوم تعیین تکلیف مدیران شهری که دارای سوابق محکومیت هستند

مسئولانی که می‌دانند در مدیریت جدید شهری نقشی ندارند، شهر را به حال خود رها کرده‌اند/ لزوم تعیین تکلیف مدیران شهری که دارای سوابق محکومیت هستند

عضو شوراى اسلامى شهر تهران، خواستار رسيدگى سرپرست شهردارى تهران به رها شدن شهر از سوی برخی مسئولان شهری و توقف صدور احكام در این مجموعه شد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ عضو کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران در هشتمین جلسه شورا با انتقاد از اینکه برخی از فعالیت‌ها از سوی بعضی از مسئولان شهرداری تهران که احساس می‌کنند در مديريت جديد شهری نقشی نخواهند داشت، تقریباً رها شده است، از سرپرست شهرداری تهران خواست برای این موارد به فوریت، سرپرستی از همکاران همان واحد منصوب شود که امور شهر و ارائه خدمات به شهروندان با جديت ادامه یابد تا شاهد نارضایتی شهروندان نباشیم.
 
تشکری هاشمی اظهار داشت: در این روزها که مدیریت شهری هنوز به ثبات نرسیده، برخی احكام در حال صدور است و بعضاً همكاران اعتراض دارند و به همين جهت، خواهشمندم دستور توقف كامل صدور احکام صادر شود تا مسئولانی كه قرار است مسئولیت شهرداری تهران را داشته باشند، در اين زمينه تصميم بگيرند. 

وى ادامه داد: گزارشی از تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان حامیان شهر دریافت کردم که از دکتر مظاهریان خواهشمندم چنانچه این موضوع صحت دارد، به سرعت اقدامات لازم برای رفع مشکل صورت گیرد. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از حضور برخی مدیران شهرداری تهران که در طول ۴ سال گذشته به دلیل سوابق محکومیتی که دارند، موفق به اخذ تاییدیه برای تصدی پست نشده‌اند، ادامه حضور آنها را مضر دانست و خواستار مداخله سريع از سوى سرپرست شهردارى تهران شد. 

تشکری هاشمی در ادامه در واکنش به گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در این سازمان گفت: در گذشته، شخص شهردار تهران، رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران بود اما متاسفانه این مسئولیت از مدیریت شهری گرفته شده و سوالی که در این ارتباط مطرح می‌شود، این است که چه مشکلی وجود داشته که این مسئولیت از شهردار تهران سلب شده است؟

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در زمان وقوع حادثه، راه‌های اضطراری مورد نیاز هست، تصریح کرد: پل‌ها و برج‌های متعددی در مسیر راه‌های اضطراری قرار دارند و پرسشی که دارم، این است که در شرایط بحران، چه تدارکاتی برای بازگشایی راه‌های اضطراری در نظر گرفته شده و در عین حال، استان‌های معین تعیین شده برای تهران، از چه امکانات و تجهیزاتی برخوردارند و مدت‌زمان پیش‌بینی شده برای حضور آنها در تهران چقدر است؟

وی با تاکید بر اینکه آموزش شهروندان، مهم‌ترین رکن در مدیریت بحران است، گفت: حتماً توقع اینکه حوادث صرفاً به وسیله نیروهای امدادی مدیریت شوند، منطقی نیست و به همین جهت، باید سهم مشارکت مردم در مدیریت حوادث، تعیین شده و مشخص شود که چه اقداماتی در زمینه آموزش شهروندان صورت گرفته است؟

تشکری هاشمی در مورد برگزاری مانورهای بحران در شهر تهران نیز اظهار داشت: تقریباً روزانه زلزله‌های ۲ تا ۳ ریشتری را در تهران تجربه می‌کنیم و باید بررسی کنیم این مانورها چه آثار و نتایجی داشته و برای زلزله بزرگ احتمالی تهران، چه تدابیر و تمهیداتی اندیشیده شده و چه پیش‌بینی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط