1400/11/20-13:12

ادامه عملیات اجرایی احداث پل کانال سیل برگردان غرب

ادامه عملیات اجرایی احداث پل کانال سیل برگردان غرب

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از ادامه عملیات حفاری شمع های پل کانال سیل برگردان غرب خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی، مسعود حق لطفی با اشاره به اینکه بخشی از عرشه پل قبلی تقاطع خیابان شهید سلیمی جهرمی با کانال سیل برگردان غرب از سطح دیواره های کانال پایین تر بود و در نتیجه ضمن کاهش ظرفیت عبوردهی آب، احتمال خطر سیلاب و پس زدگی رواناب در معابر مجاور را به ویژه در جریان بارش های بی سابقه افزایش می داد، افزود: پل قدیم در سال گذشته برچیده شد و بدلیل درخواست ترافیکی این محدوده مقرر شد معاونت فنی و عمرانی پل جدید را در سطح بالاتری از دیواره های کانال احداث نماید.

وی عرض بیشتر پل جدید نسبت به سازه قبلی و تامین مسیر پیاده و دوچرخه را از دیگر مزایای آن ذکر کرد و تشریح کرد: این پل تک دهانه به صورت تیر فلزی و عرشه بتنی احداث خواهد شد و عرض متوسط ۱۵ متری آن امکان ایجاد یک خط عبوری در باند شرق به شمال و ۲ خط عبوری در باند شمال به شرق را فراهم خواهد ساخت.

سرپرست سازمان مهندسی و عمران بیان داشت: احداث پل در دی ماه سال جاری آغاز شد و پس از تجهیز کارگاه و خاکبرداری، بعلت مواجهه با پایه های بتنی پل قدیم و معارض تاسیساتی لوله آب، بازنگری در طراحی پل جدید صورت گرفت که در نهایت به تغییر طول پل و حذف معارض تاسیساتی از طرح موجود منجر شد.

حق لطفی از پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات تخریب پایه های پل قدیم تا به امروز خبر داد و اشاره کرد: پل جدید دارای ۱۶ شمع در طرفین کانال است که تاکنون حفاری ۵ شمع در بخش جنوبی به اتمام رسیده است. در بخش شمالی نیز حفاری ۴ شمع در حال انجام است. تیرهای فلزی پل قدیم نیز جهت ترمیم و بازسازی تحویل کارخانه شدند.

وی ابراز امیدواری کرد این پل تا بهار سال آینده تکمیل گردد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط