1400/06/09-17:13
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

انتقاد شدید از تبعیض میان آتش‌نشانان تهرانی و سایر کلان‌شهرها / صدور احکام از سوی هیات تخلفات اداری متوقف شود

انتقاد شدید از تبعیض میان آتش‌نشانان تهرانی و سایر کلان‌شهرها / صدور احکام از سوی هیات تخلفات اداری متوقف شود

ناصر امانی خطاب به شهرداری تهران گفت که؛ باید تا استقرار شهردار جدید،هیات تخلفات اداری امکان صدور حکم نداشته باشد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی امروز در صحن علنی شورای شهر تهران طی چند تذکر، گفت: تذکر من در ارتباط با اوضاع آشفته شهرداری است که البته طبیعی بوده چون در دوره گذار هستیم و مدیران گذشته همچنان فعالیت می‌کنند که از زحماتشان تشکر می‌کنیم اما اتفاقاتی در سطح شهر و شهرداری می‌افتد که از طریق پرسنل و بعضا مدیران به ما منعکس می شود که باعث نگرانی است و از باب وظیفه نظارتی‌مان مجبوریم تذکر دهیم.

او ادامه داد: اولا ساخت و سازهای غیرمجاز طبیعی است که در دوران تعطیلات و گذار مدیریتی هم معمولا اتفاق می‌افتد. در حال حاضر مدیران شهرداری و مناطق مستنداتی مبنی بر ساخت و ساز به ما می‌دهند؛ برای مثال در منطقه پنج ناحیه سه در خیابان سیمون بولیوار ظرف 24 ساعت دور یک زمین بزرگ دیوار کشیده شده، چطور ممکن است چنین اتفاقی بیفتد با وجود این که در آنجا ناحیه شهرداری و شرکت شهربان حریم‌بان وجود دارد.

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: طبق عکس‌هایی که فرستادند دیوار بتنی بزرگ است و در مقابل آن درختان جوان کاشته‌اند که طبیعی جلوه کند. این اتفاق ممکن است در همه شهر اتفاق بیافتد. از سرپرست شهرداری تهران جناب آقای دکتر جاوید خواهش می‌کنم در این ایام گذار توجه ویژه‌ای به مسائل اینچنین کنند.

امانی با بیان اینکه تا استقرار شهردار منتخب تهران و انتخاب اعضای جدید هیئت‌های تخلفات اداری حکم صادر نکنند، ادامه داد: ظاهرا آقای دکتر جاوید، سرپرست شهرداری هم به مدیرکل رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری و آقای مظاهریان اعلام کردند اما با ایراد یک نهاد نظارتی مواجه شده که شما نباید این هیئت ها را غیر فعال کنید و باید احکامشان صادر شود. این درحالی است که احکام صادر شده با تخلفی که صورت گرفته تناسبی ندارد و شائبه سیاسی بودن را در ذهن برخی از مدیران فعلی شهرداری تهران ایجاد کرده است. خواهش می کنم برای اینکه از این شائبه جلوگیری شود و مدیران دوره گذشته حس نکنند که از آنها انتقام گرفته می‌شود، صدور حکم متوقف شود.

این عضو شورا تاکید کرد: روی سخن من دفاع از افرادی است که در این چهار سال خانه‌نشین شدند و پست از آنان گرفته شد و حقوقشان  قطع  و برایشان پرونده هم ساختند، اما اینکه تخلف کردند یا نکردند را قضاوت نمی‌کنم اما علیه آن‌ها احکامی صادر می‌شود که واقعا با عدالت و انصاف هماهنگ نیست. خواهش می کنم برای این موضوع فکری کنید، حداقل سریع‌تر اعضای هیئت را جا به جا کنند یا فعلا دست نگهدارند تا شهردار منتخب تهران که مستقر شدند خود برای اعضای هیئت تصمیم بگیرد.

او در ادامه گفت: آخرین تذکرم درباره تبعیضی است که بین آتش‌نشانان تهران و آتش نشانان سراسر کشور در بازنشستگی بر اساس مشاغل سخت و زیان آور اتفاق افتاده است. جالب است این موضوع را شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی تهران و شورای چهارم پیگیری کرد و دولت یازدهم تصویب و ابلاغ کرد اما بر اساس آیین نامه‌ای که تصویب شده اگر کسی 20 سال سابقه خدمت در  مشاغل خاص داشته باشد با 10 سال ارفاق یعنی با 30 سال حقوق و مزایای کامل بازنشست می‌شوند. اما آتش‌نشانان تهرانی چون تابع صندوق بازنشستگی شهرداری تهران هستند به جای 10 سال از پنج سال سنوات ارفاقی برخوردار می شوند؛ یعنی به جای 30 روز حقوق کامل با 25 روز حقوق بازنشست می‌شوند. نمی‌دانم دلیل این تبعیض چیست؟! کار این افراد کمتر است یا تعداد آتش سوزی‌هایی که در تهران رخ می‌دهد کمتر است؟! 10 برابر کلان شهرهای کشور در تهران آتش‌سوزی داریم و این افراد فداکاری می کنند. اگر آتش‌نشانی تهران نبود، آتش‌سوزی پالایشگاه تهران یک فاجعه ایجاد می‌کرد. چرا باید این تبعیض ناروا بین آتش نشانان تهران و آتش نشانان کشور حاکم باشد؟ امیدوارم مجلس و دولت جدید این تبعیض را اصلاح کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط