1400/11/28-11:30
در جلسه شورای سلامت منطقه ای منطقه ۱۹ تأکید شد؛

افزایش سواد سلامت اولویت نخست در اقدامات سلامت محور

افزایش سواد سلامت اولویت نخست در اقدامات سلامت محور

جلسه شورای سلامت منطقه ۱۹ با حضور شهردار منطقه، مدیر کل اداره سلامت، مدیر دفتر شهردار و رئیس کلانتری ۱۵۲ خانی آباد نو برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست که نماینده اداره برق بهمن، کارشناس مسئول مرکز بهداشت جنوب، نماینده بخشداری شهر آفتاب، سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی و شهرداران نواحی نیز حضور داشتند، مهدی هدایت شهردار منطقه با اشاره به وجود کوره های آجرپزی و نقاط بی دفاع شهری در این منطقه خواستار توجه ویژه به معضلات ناحیه سه شد و افزود: به منظور ساماندهی گل فروشان در بزرگراه شهید هاشمی با مشارکت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اقداماتی انجام خواهد شد.

ضمن اینکه در راستای جمع آوری پسماندها برای حفظ محیط زیست طی تعامل با معاون دادستان و رئیس دادسرای ۳۷ احکامی برای پلمپ و تعطیلی این مکان ها صادر می شود.

راه اندازی مجتمع انتظامی در ناحیه سه،کلنگ زنی کلانتری، تأمین روشنایی در خلازیر و استفاده از ظرفیت این محدوده به منظور تأمین مسکن استطاعت پذیر و ساماندهی دستفروشان این محدوده با ایجاد غرفه از جمله موارد مطرح شده از سوی شهردار منطقه به منظور ایجاد امنیت و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بود.

در ادامه حمید صاحب مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران ضمن قدردانی ازخدمات ارزنده شهرداری منطقه در راستای ارائه خدمات سلامت محور در این منطقه افزود: اولویت اول در حوزه سلامت رفع مسائل اجتماعی، افزایش سواد سلامت و آموزش کنترل رفتارهای پر خطر در راستای ارتقای سلامت روحی و جسمی شهروندان است.

او با اشاره به اینکه محیط، موضوع بزه را تعیین می کند بر ارائه خدمات سالم، ایجاد محیط امن و تأمین نیازهای اولیه در حوزه، فرهنگی، بهداشتی و امنیت تأکید کرد.

این مسئول نقش گروه های جهادی و خیرین در پشتیبانی از اقشار کم برخوردار این منطقه را با ارزش عنوان کرد و افزود: این گروه ها علاوه بر ارائه خدمات می توانند آموزش های لازم درخصوص پیشگیری و کنترل بیماری ها را ارائه کنند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران خواستار ساماندهی گل فروشان در مسیر بهشت زهرا(س) در بزرگراه شهید هاشمی به منظور احقاق حقوق کودکان کار و پیشگیری از حادثه و تصادف احتمالی شد.

طی این جلسه گزارش شورای سلامت یکساله نواحی پنجگانه ارائه شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط