1400/11/30-13:00
قائمی، عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

ضعف شورای شهر قبلی در نگهداری حمل و نقل عمومی/ احداث چندین پارکینگ طبقاتی در سال آینده

ضعف شورای شهر قبلی در نگهداری حمل و نقل عمومی/ احداث چندین پارکینگ طبقاتی در سال آینده

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: رسیدگی به حمل و نقل عمومی، موضوعی کوتاه مدت نیست و حداقل بالای ۴ سال زمان می‌برد.

‎به گزارش شهردارآنلاین؛ علی‌اصغر قائمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به صورت مطلق نمی‌توان گفت که تمام بودجه را باید صرف توسعه حمل و نقل عمومی کرد و سراغ ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در پایتخت نرویم بلکه باید نقطه تعادلی در این مورد ایجاد کنیم.

‎به گفته عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در حوزه حمل و نقل عمومی لازم است که محاسبه علمی انجام شود و طبیعتا باید برای نقاط مختلف شهر برنامه ریزی کرد. یکشنبه هفته گذشته در پی بررسی بودجه، برنامه‌ریزی برای ایجاد چندین پارکینگ طبقاتی در سال ١۴٠١ انجام شد.

قائمی گفت: حمل و نقل عمومی شهر تهران نیاز به توسعه جدی دارد و سهم قابل توجهی از بودجه برای همین کار هم اختصاص داده شده است، امیدواریم دولت هم سهم و نقش خودش را ایفا کند، اما برای توسعه حمل و نقل عمومی می‌توان از طرفیت بخش خصوصی هم استفاده کرد تا تامین منابع انجام شود.

به گفته عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، البته رسیدگی به حمل و نقل عمومی، موضوعی کوتاه مدت نیست و حداقل بالای ۴ سال زمان می‌برد زیرا ما در این چندسال عقب ماندگی بسیار زیادی داشتیم. برای مثال ما در سال ۹۶ بیش از ۶ هزار اتوبوس داشتیم، اما در حال حاضر تنها ٢ هزار و ٣٠٠ اتوبوس داریم.

قائمی گفت: دوره قبل در بخش نگهداشت، ضعف داشته است، اظهار نظر کافی نیست و باید عمل کرد.

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط