1400/12/01-12:47
فروزنده:

رفع مشکل مسکن کارکنان در دستور کار/ به دنبال رایزنی برای استخدام نیروهای پیمانی و پرداخت فوق‌العاده جذب نیروهای رسمی هستیم

رفع مشکل مسکن کارکنان در دستور کار/ به دنبال رایزنی برای استخدام نیروهای پیمانی و پرداخت فوق‌العاده جذب نیروهای رسمی هستیم

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: ۲۸ هزار نفر از کارکنان شهرداری برای مسکن اقدام کرده بودند که حدود ۱۵ هزار نفر در پروژه مروارید و پروژه‌های دیگر دچار مشکل شدند که مشکل اصلی در رابطه با سازمان بازرسی بود که انشاءالله مجوز دهند و مشکل حل شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، لطف الله فروزنده یکشنبه- ۱ اسفند ۱۴۰۰- در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر در واکنش به نطق مهدی پیرهادی گفت: برای تبدیل وضعیت نیروهای قرادادی به رسمی ما از روز اول که مشغول به کار شدیم با سازمان امور استخدامی مکاتبه کردیم که مجوز دهند و ما بتوانیم آزمون داخلی برگزار کنیم؛ آن‌ها گفتند که آزمون باید سراسری باشد و از همه دعوت شود که در آزمون شرکت کنند و می‌دانید که این کار عملی نیست. 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: با کمیسیون اجتماعی مجلس حرف زدیم و الان یک طرحی در مجلس مطرح است که اجازه دهند دستگاه‌ها آزمون را بین نیروهای پیمانی برگزار کنند و نیروهای پیمانی هر دستگاه بتوانند با شرایطی در آزمون شرکت کنند و رسمی شوند، لذا تا آن مسئله حل نشود، ما هم کاری نمی‌توانیم بکنیم‌. 

وی در ادامه درباره حقوق نیروهای رسمی عنوان کرد: یکی بحث گروه و یکی هم فوق العاده جذب است که تمام کسانی که تابع قانون مدیریت خدمات کشوری بودند، سال گذشته دریافت کردند، ولی نیروهای شهرداری نگرفتند که از این جهت ظلم شده است؛ بین ۱۰ تا ۴۰ درصد حقوق را می‌توانند فوق العاده بدهند؛ با سازمان استخدامی مذاکره کردیم و این موضوع در شورای حقوق و دستمزد است و ما منتظریم آن جلسه تشکیل شود؛ امیدواریم مصوب شود که یا از امسال و یا سال آینده این تغییر انجام شود. 

فروزنده در رابطه با مسکن گفت: مسکن از برنامه‌های مهم ما است و ما با شرایط جدید که وجود دارد، مسکن کارکنان را در اولویت قرار دادیم. 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران افزود: ۲۸ هزار نفر برای مسکن اقدام کرده بودند که حدود ۱۵ هزار نفر در پروژه مروارید و پروژه‌های دیگر دچار مشکل شدند که مشکل اصلی در رابطه با سازمان بازرسی بود که انشاءالله مجوز دهند و مشکل حل شود.

وی در ادامه درباره طرح‌های جدید عنوان کرد: طرحی که آقای صارمی برای شهروندان دارند ابتدا برای کارکنان در فاز اول اجرا خواهد شد و ما معتقدیم یکی از مسائل مهم پرسنل بحث مسکن است که انشاءالله بتوانیم حل کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط