1400/12/03-11:47

چشم انداز شهرداری منطقه ۳ در برنامه های آتی اعلام شد

چشم انداز شهرداری منطقه ۳ در برنامه های آتی اعلام شد

شهردار منطقه ۳ تهران در جلسه شورای معاونین و مدیران، چشم انداز این منطقه را در ۱۲ بند تنظیم شده اعلام نمود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حمید جوانی به راهکارهای کسب درآمد پایدار شهری و گذر از درآمدهای ناپایدار اشاره کرد و افزود:  دیدگاه های جدید برای دستیابی به منابع نوین و اصلاح ساختار منابع موجود، در قالب تدوین بودجه های انقباضی، سبب دسترسی به درآمدهای پایدار و در نتیجه، کارآمدی مدیریتی و ایجاد رضایت در جامعه شهروندی می شوند.

شهردار منطقه ۳ اظهار داشت: به منظور اجرای پروژه ها و ایجاد درآمد پایدار، شهرداران نواحی با ارائه پیشنهادات در زمینه های مالی، شهرسازی، مشارکتها و املاک می توانند از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی بهره مند شوند.

به گفته جوانی، در موضوع هوشمندسازی در منطقه باید "برنامه، طرح و اجرا" داشته باشیم که این امر نیازمند ارائه پیشنهاداتی از قبیل: محله سبز و پایلوت تفکیک پسماند و در نهایت کاهش بروکراسی های اداری است.

او گفت: با بهره گیری از پروژه های مشارکتی و ظرفیت بخش خصوصی می توان فضای شهرمان را زنده و پویا نماییم و شهروندان با حضور در بوستان های منطقه ساعات آرامش بخشی گذرانده روحشان تطلیف شود.

شهردار منطقه ۳ با بیان اینکه در سال آینده ۴۰ درصد اعتبارات به حمل و نقل عمومی اختصاص دارد افزود: با توجه به معضل ترافیک در منطقه، ایجاد خطوط مترو، نگهداشت پایانه ها، افزایش ظرفیت ناوگان ها ایجاد خطوط تاکسی و ون برقی به منظور گرایش شهروندان به بهره گیری ازحمل و نقل عمومی باید مورد تاکید قرار گیرد.

جوانی درخصوص ساماندهی و تعیین تکلیف املاک و اموال شهرداری، واقعی سازی هزینه ها و قراردادها، صرفه جویی، ده ونک و استفاده از ظرفیت نخبگان منطقه تاکید کرد.

او بافت فرسوده در منطقه ۳ را کمتر از پنج درصد برشمرد و گفت: مسئولان امر برای احصای این مشکل باید بسته های پیشنهادی ارائه دهند تا ساکنان این نقاط انگیزه داشته باشند تا برای تعیین تکلیف املاک شان به سازمان های متولی مراجعه نمایند.

شهردار منطقه ۳ اظهار داشت: احیای خیابان ولیعصر(عج) به عنوان یکی از محورهای با اهمیت باید در زمینه های ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری و اجتماعی اعم از جمع آوری آبهای سطحی، مرمت پیاده رو، لایروبی انهار و روشنایی ها در سال ۱۴۰۱ مورد توجه قرار بگیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط