1400/12/03-16:58

حفر چاه های ارت در محدوده منطقه ۱۳ به منظور جلوگیری از برق گرفتگی

حفر چاه های ارت در محدوده منطقه ۱۳ به منظور جلوگیری از برق گرفتگی

شهردار منطقه ۱۳ از حفر ده حلقه چاه ارت به منظور جلوگیری از برق گرفتگی و خطرات ناشی از آن در محدوده بوستان جنگلی سرخه حصار خبر داد و افزود: این اقدام با شناسایی نقاط مورد نياز در محدوده ادامه می یابد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه با بیان اینکه حفر چاه‌های ارت در معابر به منظور جلوگیری از برق گرفتگی گفت: ده حلقه چاه ارت به منظور اجرای سیستم اتصال زمین جهت جلوگیری از برق گرفتگی و تخلیه فوری جریان الکتریکی در بوستان جنگلی سرخه‌حصار حفر شد.

او با بیان اینکه عملیات حفر چاه‌های آرت تا سال آینده ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با شناسایی نقاط مورد نیاز توسط کارشناسان، چاه های ارت در محدوده تعیین شده حفر و تا حد زیادی از برق گرفتگی، آتش سوزی و خطرات ناشی از آن جلوگیری می شود.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: سیستم چاه ارت در نقاطی که بیشتر در معرض رطوبت و آب قرار دارند مانند زمین های چمن، باغچه ها و فضاهای سبز اجرا می شود و در این راستا تعداد ده حلقه چاه ارت در بوستان جنگلی سرخه حصار حفر شده و در دیگر نقاط مورد نیاز ادامه می یابد.

او در خصوص طراحی و پیاده سازی سیستم ارتینگ و کاربرد چاه ارت تصریح کرد: برای حفاظت از جان افراد و همچنین تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در برابر جریان های الکتریکی ناخواسته و قوی از قبیل صاعقه این جریان باید به زمین منتقل شود.

او با اشاره به وجود هفت هزار متر مسیل و حوضچه رسوبگیر در منطقه ۱۳ بیان کرد: به منظور جلوگیری از تجمع آب در این نقاط بویژه در روزهای بارانی، فعالیت پاکسازی آنها به شکل مستمر در حال انجام است بطوریکه روزانه با لایروبی ۲ هزار و ۷۰۰ مترطول، حدود ۳۵۰۰ کیلوگرم زباله از مسیلها استخراج می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط