1400/06/10-20:12
حبیب کاشانی در منطقه ۶ تاکید کرد؛

زیرساخت های نگین پایتخت باید توسعه یابد

زیرساخت های نگین پایتخت باید توسعه یابد

عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه ملاقات مردمی با شهروندان منطقه ۶ گفت: این منطقه نگین شهر تهران است و باید با توجه به وجود اماکن مهم و تردد فراوان، زیرساخت های شهری آن ترمیم و توسعه یابد.

به گزارش شهردار آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، حبیب کاشانی در ادامه افزود: مدیران و مسئولین باید با سعه صدر و تکریم حرف مردم را گوش داده و از فرصتی که خداوند در اختیارشان گذاشته است در جهت خدمت بی منت و رضایت شهروندان استفاده نمایند زیرا مردم مدیران صبور و حرف شنوا نیاز دارند.

این عضو شورای شهر، منطقه ۶ را قلب ادیان الهی پایتخت دانست و خاطر نشان کرد: به دلیل وجود کلیساها و کنیسه ها و سکونت شهروندان اقلیت مذهبی، این منطقه خواستگاه ادیان الهی بوده و توجه به این قشر و تامین رضایت ایشان اهمیت فراوانی دارد.

مهمترین ماموریت شورای ششم تامین رضایمندی مردم است

حجت الاسلام و المسلمین آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و شیوع بیماری کرونا، جامعه وضعیت شکنندگی پیدا کرده است و مدیران باید در سامان بخشیدن به این اوضاع و تامین رضایتمندی مردم با جان و دل تلاش کنند.

این عضو شورای شهر ضمن خداقوت به شهردار و مدیران شهری منطقه ۶ اظهار داشت: هدف ما از این نشست، برنامه ریزی جهت رفع معضلات و مشکلات حوزه شهری است تا سطح رضایتمندی شهروندان را در جامعه بالا ببریم و بصورت مستقیم دغدغه های مردم را بشنویم و در جهت رفع آن تلاش کنیم.

منطقه ۶ هسته اصلی تهران معاصر است

در ابتدای این نشست، تورج فرهادی شهردار این منطقه ضمن ارائه گزارش عملکرد شهرداری قلب پایتخت با بیان اینکه منطقه شش تهران در عمل، تهران معاصر است گفت: توسعه تهران در چند دهه قبل از انقلاب از منطقه ۶ شروع شده و زیرساخت‌هایی که در تهران قدیم وجود نداشته، در این منطقه به منظور پشتیبانی از تهران قدیم ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: در این منطقه، اماکن متعدد درمانی، آموزشی، علمی و فرهنگی وجود دارد و این منطقه به عنوان قلب فرهنگی پایتخت شناخته می‌شود.

فرهادی با بیان اینکه منطقه ۶ تهران دارای مرجعیت و مرکزیت به لحاظ مراکز بهداشتی و درمانی است، خاطرنشان کرد: این منطقه به واسطه حضور وزارتخانه‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، هتل‌ها، سفارتخانه‌ها، دفاتر اداری، مطب‌ها و کلینیک‌های بسیاری که در این محدوده قرار دارد، مورد توجه همه مردم ایران است و اداره آن شرایط خاص خود را می‌طلبد. جمعیت ساکن در منطقه ۶ تهران حدود ۲۵۰هزار نفر است اما جمعیت شناور آن در طول روز میلیونی می‌شود؛ بخشی از ترددها در این منطقه به واسطه حضور شهروندان و هموطنان از اقصی نقاط کشور به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه این منطقه مرکز مناسبت های ملی، مذهبی، محلی و... می باشد و مرکزیت همه را در خودش دارد اظهار داشت: زیرساخت هایی باید برای این برنامه ها در این منطقه ایجاد شود و در همه چارچوب ها نگاه ویژه ای نیاز است.

فرهادی در خصوص ناوگان حمل‌ونقل عمومی، با بیان اینکه این منطقه، نقطه مرکزی تهران و ویترین شهر تهران است ابراز داشت: با توجه به اینکه مسیر چهار خط مترو در این منطقه است لذا توجه به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و آرام سازی و زیباسازی معابر و ایجاد مبلمان شهری در این منطقه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و اتوبوس تندرو، تاکسی، سیستم مترو به لحاظ تاسیسات و زیرساخت ها، نیاز به بازنگری دارد.

شهردار منطقه۶، در پایان افزود: در سال جاری، ۴ فضا برای راه‌اندازی همراه‌سرای بیماران بستری در بیمارستان‌های محدوده مرکزی تهران مشخص کردیم که با همکاری خیرین آماده‌سازی می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست که با حضور دبیران شورایاری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شد اعضای شورای شهر تهران پس از دیدار و گفتگو با مدیران شهری منطقه تهران با شهروندان قلب پایتخت ملاقات کردند.

در این دیدار حبیب کاشانی و حجت الاسلام والمسلمین آقامیری اعضای شورای اسلامی شهر تهران، پس از شنیدن درخواست ها و مشکلات مردم این منطقه علاوه بر راهنمایی مراجعین، دستورات لازم برای پیگیری و تسریع در رفع این مشکلات را صادر کردند.

این برنامه صبح امروز چهارشنبه دهم شهریور ماه، از ساعت ۱۰.۳۰ الی ۱۳، با استقبال خوب اهالی این منطقه برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط