1400/12/08-14:17
جعفر شربیانی خواستار شد:

لزوم پرسشگری از وزیر نیرو در مجلس به دلیل بی توجهی به کانال فاضلاب محله عباس آباد

لزوم پرسشگری از وزیر نیرو در مجلس به دلیل بی توجهی به کانال فاضلاب محله عباس آباد

عضو هیات رئیسه شورای شهر از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی خواست تا از وزیر نیرو درباره چرایی عدم توجه به طرح مشکل کانال عباس آباد پرسش و پیگیری صورت گیرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران جعفر شربیانی عضو هیات رئیسه شورا در پنجاهمین جلسه در واکنش به حادثه غرق شدن کودکی در شهر‏ری در کانال آب عباس آباد اظهار داشت: روز پنج‏شنبه اتفاقی ناگوار در منطقه ۲۰ رخ داد که کام مردم شهرری را تلخ کرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد : آقای رئیسی در سوم آبان ماه ۹۹ زمانی که رئیس قوه ‏قضاییه بودند دستورالعملی بنام «دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگری از آن» را ابلاغ کردند. که بر اساس بند الف ماده ۳ این دستورالعمل آمده است؛ در صورتی که ترک وظایف قانونی مدیران، مسئولان و روسای دستگاه های اجرایی و احمال در انجام وظیفه و همچنین عدم نظارت بر کارکنان موجب تضییع حقوق عمومی یا خسارت بر اموال عمومی یا منابع بیت ‏المال یا حقوق اساسی ملت شود یا مضر به سلامت و امنیت مردم باشد یا سبب بروز یا توسعه خسارت و صدمات گردد دارای وصف مجرمانه است.

وی ادامه داد: بر همین اساس دستگاههای مربوطه در اسرع وقت نسبت به تعقیب موضوع و جمع‎ آوری ادله و نظارت بر تحقیقات اقدام لازم به عمل آورند و مراتب را به دادستان کل جهت پیگیری اعلام کنند.

عضو هیات رئیسه شورا در ادامه یادآور شد: قریب به دوماه پیش از همین تریبون تذکری را به مجموعه وزارت نیرو و مدیر عامل آب منطقه ‏ای تهران دادم و از خطرات کانال آب عباس آباد در شهر ری گفتم و پیرو آن جلساتی نیز در فرمانداری شهرری برگزار شد و بودجه‏ ای هم قریب به ۱۰ میلیارد تومان به همت فرمانداری شهر ری و شهرداری مناطق ۱۵ و ۲۰ تهران تهیه شد تا آب منطقه‏ ای کار خود را شروع کند. اما متاسفانه متوجه شدیم این نوع طرح‏ های مربوط به مردم محروم و مستضعف برای این دوستان اهمیتی ندارد و هربار سنگ ‏اندازی کردند.

شربیانی تاکید کرد: این حادثه حاصل بی‏ تعهدی و بی ‏توجهی و بی‏ مسئولیتی عده ‏ای در آب منطقه ‏ای تهران است که به مردم ضربه می‏زنند. اگر پیگیری نمی‏ کردم و جلسات را برگزار نمی‏ کردم و اگر بودجه را از دوستان شهرداری و فرمانداری نمی‏ گرفتم و اگر رسانه‏ ملی آن تذکر را پوشش نمی‏ داد، آنگاه وزیر نیرو را مخاطب قرار نمی‏ دادم. آیا ایشان شنیدند و اقدامی نکردند؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دلایل مذکور تاکید کرد: من نمی گذارم داغ این کودک شش‏ ساله خاموش شود و خواهان سرپوشیده شدن این کانال و برخورد قاطع با مسببین هستم تا عبرتی شود و این آخرین کودکی باشد که اینچنین قربانی اهمال‏کاری شده و به کام مرگ کشیده می‎شود و از این تریبون از نمایندگان تهران می خواهم تا در مجلس، وزیر نیرو را مورد پرسش و پیگیری قرار دهند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط