1400/12/09-15:38
مدیرعامل شرکت خاکریزآب خبر داد؛

پیشرفت سه کیلومتری عملیات حفاری در تونل جمع آوری و هدایت آب های سطحی بزرگراه فتح

پیشرفت سه کیلومتری عملیات حفاری در تونل جمع آوری و هدایت آب های سطحی بزرگراه فتح

پیشرفت عملیات حفاری در پروژه احداث تونل جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده بزرگراه فتح از مرز سه کیلومتر گذشت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، سيد عبدالمهدي حسيني ضمن اعلام خبر فوق، پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده بزرگراه فتح را یکی از مجاری در حال اجرای حوضه آبریز چیتگر دانست و یادآور شد: این تونل که به روش مکانیزه و با استفاده از دستگاه حفار تی بی ام در بخش حدفاصل مجرای کاروانسرا سنگی تا مجرای شهریار در حال اجرا است شامل چهار فاز به طول کلی ۵۵۴۴ متر بوده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۸  آغاز شده است.

وی با اشاره به اتمام عملیات حفاری و سگمنت گذاری فاز نخست و نیز اتمام عملیات حفاری فاز دوم پروژه، یادآور شد: تاکنون ۳۰۳۵ متر از طول این تونل با موفقیت حفاری شده است و پیشرفت کلی عملیات اجرایی از مرز ۷۵ درصد فراتر رفته است.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب با بیان آنکه رشد چشمگیر ساخت و ساز در غرب تهران منجر به کاهش اراضی نفوذپذیر، تغییرحجم رواناب ها و افزایش احتمال جاری شدن سیلاب شده است، طراحی و اجرای یک حوضه آبریز در غربی ترین محدوده تهران را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: حوضه آبریز چیتگر در محدوده رودخانه وردآورد و با بکارگیری سامانه ها، مجاری و الگوهای پیاده سازی متفاوت طراحی شده تا رواناب های مناطق ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران با عبور مطمئن از کانال های ارتباطی به سمت تخلیه گاه مناسب (شاخه ای از رودخانه کرج) هدایت شوند.

گفتنی است دستگاه حفار TBM مورد استفاده در این پروژه از نوع EPB بوده و به دلیل ایمنی بالا در حفاری و حفظ فشار خاک در زمان اجرا، دارای کمترین ریسک برای شهر و شهروندان است. قطر ‌تونل در حال اجرا با این سیستم ۳.۷ متر بوده و طول كل دستگاه به‌همراه تجهيزات جانبي آن به ۷۰ متر می رسد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط