1400/12/09-16:19
شهردار منطقه ۱۹ در جلسه قرارگاه آسیب های اجتماعی:

تأکید بر تبدیل تهدیدها به فرصت ها با ساماندهی آسیب های اجتماعی

تأکید بر تبدیل تهدیدها به فرصت ها با ساماندهی آسیب های اجتماعی

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اینکه بخشی از نقاط بی دفاع شهری این محدوده کوره های آجرپزی هستند بر ضرورت تغییر پهنه کوره ها به منظور ساماندهی این نقاط و تبدیل تهدیدها به فرصت ها تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه با اعلام این مطلب در پنجمین جلسه قرارگاه آسیب های اجتماعی منطقه که با حضور معاون دادستان تهران و جانشین سرپرست دادسرای ناحیه ۱۶، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، رییس کلانتری خانی آباد، کلانتری ۱۵۵ نعمت آباد، پلیس پایگاه دهم مبارزه با مواد مخدر، نماینده بهزیستی و مدیران شهرداری این منطقه برگزار شد، با اشاره به برگزاری مستمر جلسات قرارگاه با هدف شناسایی معضلات و ساماندهی آسیب های اجتماعی، از وجود نزدیک به ۱۵۰ هکتار نقطه بی دفاع شهری در این محدوده خبر داد که بخشی از آن ها مربوط به اراضی موقوفه و کوره های آجرپزی هستند.

در همین راستا ضرورت دارد با ساماندهی کل طرح تفصیلی ناحیه سه اعم از کوره ها نسبت به ساماندهی این محدوده اقدامات جدی صورت گیرد.

او همچنین در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر بیان کرد: بیش از ۱۰۰۰ معتاد متجاهر در این منطقه شناسایی شده که ۲۰۰ نفر از آن ها جمع آوری غربالگری شده و با ایجاد ظرفیت لازم بقیه نیز غربالگری می شوند.

شهردار منطقه در بخش دیگری در رابطه با طرح جمع آوری پلاک قرمز ها به شناسایی ۵۵ پلاک قرمز در نقاط بی دفاع شهری اشاره و خواستار همکاری و مساعدت نهادهای مسئول برای جمع آوری آن ها شد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه بخشی از معتادان در گاراژهای جمع آوری غیرمجاز پسماند تجمع می کنند، اظهار کرد: تلاش می کنیم با اخذ دستور جمع آوری این گاراژها ضمن جلوگیری از تفکیک غیرمجاز پسماند و آلودگی های زیست محیطی ناشی از آن، مانع از تجمع معتادان در این مکان شویم.

او در پایان ابراز امیدواری کرد با تحقق تغییر پهنه ها در کوره ها طی دو ماه آینده شاهد تبدیل تهدیدها به فرصت ها در این منطقه جنوبی باشیم.

در این جلسه دهستانی معاون دادستان تهران و جانشین سرپرست دادسرای ناحیه ۱۶ نیز نیروهای قضایی را حامی شهرداری و حفظ امنیت در مواقع ایجاد خطر عنوان کرد و گفت: با توجه به سابقه دستگاه قضایی در مساعدت با شهرداری در خصوص ورود جدی به مباحث مربوط به آسیب های اجتماعی، همکاری همه جانبه با شهرداری در چهارچوب رعایت قانون انجام خواهیم داد.

او با تاکید بر اینکه مبنای کارهای اجرایی در این طرح باید قانونی و نظام مند باشد از  تشکیل دبیرخانه ای به منظور اطلاع از دستورات و اقدامات اجرایی و مستند خبر داد.

دهستانی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد کار با تکیه بر سوابق و مستندسازی دقیق و درست پیش رود تا دستور پلمپ صادر شود. در همین راستا اگر نقطه ای به مکان ارتکاب جرم تبدیل شود پلمپ شده و درصورتیکه غیرقانونی ساخته شود مشمول رأی ماده صد می شود. همچنین درخصوص آلونک ها دستور تخریب صادر می شود.

سرهنگ احمد یوسف پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر نیز در ادامه این جلسه بر کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کرد و خواستار ساماندهی نقاط بی دفاع شهری به منظور افزایش امنیت و کاهش تجمع معتادان شد.

او ضمن تشکر از شهرداری در ساماندهی دستفروشان در خلازیر و رفع مشکلات مردم ناشی از ازدحام این افراد، به پیگیری سه موضوع مهم در کوره ها شامل تغییر کاربری، محصور شدن کوره ها و عدم اضافه شدن سکنه جدید به کوره ها پرداخت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط