1400/12/09-16:26

بزرگراهی که بیشترین آمار تصادفات جرحی و فوتی را دارد/اجرای طرح کاهش تصادفات در پایتخت

بزرگراهی که بیشترین آمار تصادفات جرحی و فوتی را دارد/اجرای طرح کاهش تصادفات در پایتخت

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از حضور میدانی در محل تصادفات بزرگراهی با حضور رئیس پلیس راهور هر منطقه خبر داد و افزود: با اجرای طرح کاهش تصادفات در شهر به دنبال کم‌شدن میزان حوادث هستیم.

به گزارش شهردارآنلاین؛ سید حسین حسینی نژاد در گفت‌وگو با شهر، درباره رویکرد جدید مدیریت شهری دوره ششم برای کاهش آمار تصادفات جرحی و فوتی در سطح شهر تهران، توضیح داد: مقرر شده است تا هرهفته بازدیدهای میدانی با هماهنگی پلیس راهور و حضور رئیس پلیس هر منطقه انجام شود. علاوه بر آن، هنگام حادثه در محل حضور پیدا می‌کنیم و در همان لحظه تصمیمات اجرایی و فنی اتخاذ می‌شود.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تصمیمات بلافاصله به معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه برای اجرا ابلاغ می‌شود، اضافه کرد: اینگونه از بروکراسی‌های اداری جلوگیری می‌شود و رسیدگی به موضوعات ترافیکی دیگر زمان طولانی را در پی نخواهد داشت.

حسینی نژاد اولویت مدیریت شهری برای اجرای اقدامات به منظور کاهش تصادفات را از بزرگراه‌ها اعلام کرد و گفت: اولویت نخست روی بزرگراه‌هایی است که آمار تصادفات جرحی و فوتی بالایی دارند؛ نظیر محور آزادگان که مناطق ۱۸، ۱۷،۱۶،۱۵ و ۱۹ را درگیر کرده است؛ بیشترین خسارت‌های جانی و مالی هم در این بزرگراه رخ می‌دهد.

عبور خودروهای سنگین علت وقوع تصادفات در آزادگان

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی آمار بالای تصادفات در بزرگراه آزادگان، توضیح داد: کمربندی بودن این محور و تردد خودروهای سبک و سنگین از جمله دلایل مهم است. معمولاً خودروهای سنگین خارج از شهر تهران وارد بزرگراه آزادگان می‌شوند و تا خود را با سرعت بزرگراهی تنظیم کنند، با سرعت غیرمجاز و سبقت رانندگی می‌کنند.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به انجام بازدیدهای بسیار از محور آزادگان، بیان کرد: تمام نقاط تبادلی تندرو به کندرو و بالعکس بزرگراه آزادگان شناسایی و اصلاح هندسی نقاط مورد نیاز به مناطق ابلاغ شده است تا هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

حسینی نژاد درباره چگونگی رفع نواقص و تصمیم گیری برای دیگر بزرگراه‌هایی که آمار تصادفات فوتی و جرحی بالایی دارند، توضیح داد: البته طرح‌هایی که برای رفع ایرادات و نواقص محورهای بزرگراهی تهیه می‌شوند باید در کمیته اداره کل مهندسی تصویب شود. پس از آن به سرعت برای اجرا به مناطق ابلاغ خواهد شد تا شاهد کاهش فوتی‌ها در محورهای بزرگراهی باشیم.

اجرای طرح اصلاح هندسی بزرگراه‌ها از سال آینده

وی درباره زمان اجرای طرح کاهش آمار تصادفات در بزرگراه‌ها، بیان کرد: پس از اینکه مصوبه توسط اداره کل مهندسی ارائه و طرح توسط مشاور تهیه شد نیاز به زمان یک ماهه‌ای برای انجام اقدامات اداری دارد. قطعاً اجرای این طرح باتوجه به تعیین پیمانکار و تخصیص اعتبار از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید براینکه کاهش تصادفات شهری در دوره جدید شهرداری دغدغه جدی مدیران است، افزود: برهمین اساس مسئولان مربوطه حضور میدانی پیدا کرده‌اند و دیگر کار به معاون منطقه سپرده نمی‌شود تا فرآیند طولانی شود.

حسینی نژاد در ادامه اعلام کرد: به عنوان مدیرکل این اداره که وظیفه رسیدگی به موضوعات ترافیکی را دارد، تلاش کرده‌ام که فرآیند بروکراسی و رسیدگی را تا حد امکان کاهش دهم و شخصاً در محل حادثه حضور پیدا کنم تا در آن‌جا با حضور رئیس پلیس راهور و دیگر مدیران، تصمیمات مربوطه را اتخاذ کنیم و به منطقه جهت رفع مشکل ابلاغ شود.

وی در پایان عنوان کرد: اگر موضوع دارای اصلاح هندسی کلی در بزرگراه باشد باید در فرآیند تهیه و تصویب طرح قرار گیرد اما اگر مربوط به کمبود علائم و کاهش عرض گذر به منظور کاهش سرعت و... باشد در محل تصمیم گیری می‌شود و منطقه هم باید در مدت زمان کمتر از یک هفته تصمیم را اجرایی کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط