1400/12/11-16:34
رئیس سازمان بازرسی در بازدید از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران:

توسعه فرهنگی زمینه‌ساز ارتقای زندگی در پایتخت است

توسعه فرهنگی زمینه‌ساز ارتقای زندگی در پایتخت است

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید کیفیت زندگی فرهنگی و اجتماعی در تهران ارتقا پیدا کند، گفت: با داشته ها و سرمایه های فرهنگی موجود می توان نسبت به کم و کاستی های گذشته اقدام کرده ودر مسیر ارتقا و افزایش اقتدار جمهوری اسلامی گام برداشت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، داود گودرزی در جریان بازدید از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در نشست مشترکی که با حضور محمد مویدی، معاونان و مدیران این شرکت برگزار شد، ضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص)، با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی یکی از موضوعات اصلی شهر تهران به عنوان پایتخت و الگوی جهان اسلام است، گفت: ما به عنوان مجموعه نظارتی در شهرداری باید با دقت بیشتری موضوعات را بررسی و به مدیران اجرایی کمک کنیم  تا تحول در شهر با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ اسلامی و اینکه از نگاه ایشان فرهنگ مهمتر از اقتصاد است و اگر رخنه‌ای در فرهنگ پیدا شود قابل جبران نیست، بیان داشت: امیدواریم در مدیریت شهری جدید با گام برداشتن در مسیر تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی شاهد وقوع اتفاقات خوب برای مردم باشیم.

گودرزی به ضرورت فساد ستیزی در شهرداری تهران اشاره و خاطر نشان کرد: انگیزه ها و تلاش های خوبی در سطح شهر تهران صورت گرفته است و ما نیازمند آن هستیم که هریک در جایگاه های مختلف جلوی وارد آمدن هرگونه ضرر و زیان به مردم و شهرداری را بگیریم.

وی با بیان اینکه ما برای لحظه لحظه زندگی مردم ارزش قائل هستیم، خاطرنشان کرد: در کنار مسایل  فنی و عمرانی موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیز از اهمیت ویژه ای برخودار است بنابراین شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به عنوان مجموعه ای اثرگذار می تواند ضمن حفظ داشته ها و سرمایه های فرهنگی  به توسعه فضاها و خلاقیت و نوآوری در برنامه های فرهنگی کمک شایانی داشته باشد.

رئیس سازمان بازرسی همراهی و همکاری همه مجموعه ها در اصلاح ساختارها و رویه ها با رویکرد ارتقای کارآمدی و کاهش فساد را مورد توجه قرار داد و افزود: با هماهنگی و انسجام هرچه بیشتر در میان سازمان ها، شرکت ها و سایر مجموعه های شهرداری می توان به سرعت امور را سامان داده و بهم ریختگی ها، ناهماهنگی و سوء مدیریت ها را جبران کرد.

محمد مویدی، سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه طبق نظر شهردار تهران در کنار توسعه کالبدی فضاهای فرهنگی باید برنامه ها و فهالیت های خلاقانه و نوآورانه در پایتخت مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: مطمئنا نگاه حمایتی شهردار تهران به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی می تواند این مجموعه را به موتور محرک فعالیت ها و اقدامات فرهنگی در تهران تبدیل کند.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن نیروهای ارزشی و انقلابی شرایط لازم برای بهره برداری بهینه از فضاهای فرهنگی فراهم شده است و امیدواریم ضمن انتقال تجربیات خود به سایر کلانشهرها گام های موثری در تحقق شعار "کلانشهر تهران؛ الگوی جهان اسلام" برداریم.

به گفته سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، این مجموعه با 28 سال سابقه ساخت و ساز فضاهای فرهنگی از ظرفیت ها و پتاسیل های خوبی برای رشد و گسترش مباحث فرهنگی در پایتخت برخوردار است.

وی بیان داشت: با همکاری و همراهی سازمان بارزسی شهرداری تهران می توان مباحث حقوقی و مشکلات به وجود آمده در پروژه های فرهنگی از جمله باغ کتاب و سینماهای این مجموعه را بر طرف و شرایط لازم را برای استفاده حداکثری و بهینه شهروندان فراهم کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست مقرر شد مشکلات حقوقی این پروژه و سایر پروژه های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با همکاری سازمان بازرسی شهرداری تهران و با تعامل با سازمان بازرسی کل کشور مطرح و پیگیری های لازم در این زمینه صورت گیرد.

در پایان این نشست رئیس سازمان بازرسی به همراه مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و جمعی از معاونان و مدیران هر دو مجموعه ضمن حضور در پروژه البرز لشگرک از نزدیک با مشکلات و موانع موجود در تکمیل و راه اندازی پروژه آشنا و راه کارهای لازم ارائه شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط