1400/12/14-11:31
با حضور شهردار منطقه ۱۸؛

نشست فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۸ برگزار شد

نشست فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۸ برگزار شد

نشست فصلی مدیریت بحران شهرداری و نشست کمیته پدافند غیرعامل منطقه ۱۸ با حضور، محسن مهرجو رئیس اداره پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و یعقوب هوشیار شهردار منطقه برگزار گردید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸، محسن مهرجو رئیس اداره پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور در جلسه تخصصی کمیته پدافند غیرعامل منطقه با بیان اینکه باید پناهگاه های مناطق تجهیز شود گفت: پناهگاه ها و مراکز چند منظوره که در مواقع بحرانی بسیار کارآمد هستند باید تجهیز شوند و دارایی های آنها نیز به روز شود تا در مواقع لازم دچار مشکل نباشیم.

مهرجو در ادامه با ارائه گزارشات و اقداماتی که در شهر تهران انجام شده و راهکارها و مصوباتی که باید در زیر ساختها در مراکز از پیش تعیین شده در مناطق صورت بگیرد توضیحاتی را اعلام کرد.

یعقوب هوشیار شهردار منطقه ضمن مهم خواندن تصمیمات ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: این موضوع اولویت اصلی و دارای اهمیت چند وجهی است که لزوم استفاده صحیح و بهینه از کلیه امکانات دولتی و غیردولتی به منظور ارائه حداکثر خدمات به مردم در بحران ها را بسیار کارآمد و اساسی خواند.

شهردار منطقه ۱۸ در ادامه جلسه برنامه ریزی حتی در کوچکترین جزئیات در پیشگیری از بروز حوادث را از سوی مدیران حائز اهمیت دانست و گفت: ساده سازی مدیریت بحران با بهره گیری از فرمول هایی که طبیعت به ما می دهد بسیار کارآمد است و بهترین راه برای مدیریت بحران را ساده سازی بحران خواند نه پیچیده سازی این موضوع و با بیان اینکه این ساده سازی در دل طبیعت است عنوان کرد: در کتاب آسمانی ما نیز نوع مقابله با زلزله را بازگو کرده و راهنمایی های اساسی پیش رویمان گذاشته است و ساده سازی را نشان داده است.

وی با اشاره به بحران های آینده که در مخاطره انسان ها نمی گنجد و با بیان مثال انتشار ویروس کرونا بحث آموزش را لازم دانست و با موثر آن در مقابل زیرساخت ها، آموزش را اساسی خواند و خاطر نشان کرد باید آموزش هایی در این زمینه داشته باشیم که با گذراندن دوره های آموزشی  و با فهم از این موضوع می توانیم در مواقع بحرانی موضوع را ساده سازی و حل کنیم.

در ادامه نشست دکتر بیرانوند مسئول واکسیناسیون مرکز بهداشت غرب تهران ضمن ارائه گزارش کامل از آخرین وضعیت واکسیناسیون کووید۱۹ با بررسي روند اقدامات در منطقه ۱۸ پيرامون مراكز واكسيناسيون كرونا گفت: از شهرداری منطقه کمال تشکر را داریم که در دوران کرونا با همکاری و پای کار بودن و با توجه به در اختیار گذاشتن فضاهای مورد نیاز جهت واکسیناسیون ما را همواره یاری کرده و این همراهی هنوز هم ادامه دارد.

مانیز توانسته ایم بالغ بر ۵۰۴۶۴۹ دز تزریق واکسن داشته باشیم که در نوبت اول ۲۲۰هزار و در نوبت دوم ۱۹۴هزار و مابقی نیز در نوبت سوم انجام شده است.

شایان ذکر است که طرح، بررسی و پیگیری موضوعات مدیریت بحران در منطقه، بررسی روند واکسیناسیون دز سوم، تمهیدات لازم در نقاط بحران زای منطقه و بررسی تمهیدات ایمنی در خصوص چهارشنبه آخر سال و پیگیری مصوبات جلسه قبلی از دیگر موضوعات این نشست بود.

گفتنی است در این نشست علاوه بر معاونین، مدیران و شهرداران نواحی منطقه ۱۸؛ مدير عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهر رئيس اورژانس تهران، رئيس جمعيت هلال احمر شهر تهران، رئيس اداره برق سينا، رئيس اداره گاز منطقه ۱۳ تهران، رئيس اداره آب و فاضلاب ناحيه ۳ منطقه ۵، سركلانتر ۵ فاتب، سركلانتری راهور منطقه ۱۸، رئيس بهداشت غرب تهران نیز حضور داشتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط