1400/12/16-15:59
چمران در همایش راهکارهای تولید و پشتیبانی مسکن تاکید کرد؛

استفاده از معماری فاخر در بافت تاریخی

استفاده از معماری فاخر در بافت تاریخی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از موضوعاتی که در کشور باید جبران شود، بازگشت سبک معماری به الگوی ایرانی- اسلامی است و در ساخت واحدهای مسکونی تنها به دنبال بلند مرتبه‌سازی نباشیم، چرا که این سبک ساخت و ساز با معماری سنتی ما همخوانی ندارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰- در همایش الزامات، راهکارهای تولید، مانع زدایی و پشتیبانی مسکن و ساختمان شهر تهران گفت: یکی از موضوعاتی که در کشور باید جبران شود، بازگشت سبک معماری به الگوی ایرانی- اسلامی است.

وی افزود: ایران را به شیوه معماری اصیل آن می شناسند و نباید در این زمینه تنها تقلید کننده باشیم و همانطور که در تکنولوژی پیشرفت کرده ایم در حوزه معماری نیز باید به جایگاه اصلی خود بازگردیم.

چمران با اشاره به اینکه مسکن با چهاردیواری هایی که اکنون ساخته می شود، متفاوت است، بیان کرد: مسکن جای آرامش روحی، روانی و جسمی انسان هاست که این ویژگی تنها در خانه های قدیمی دیده می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در ساخت واحدهای مسکونی تنها به دنبال بلند مرتبه سازی نباشیم، چرا که این سبک ساخت و ساز با معماری سنتی ما همخوانی ندارد و مشکلات زیادی را در زندگی اجتماعی ایجاد می کند.

وی گفت: به عنوان مثال می توان در محدوده هایی مانند محدوده های تاریخی که امکان بلند مرتبه سازی وجود ندارد، به سمت ساخت و سازهای فاخر و در طبقات کمتر رفت، چرا که اکنون این واحدهای مسکونی تقاضای زیادی دارد؛ هر چند محدوده هایی در طرح تفصیلی شهر تهران برای این سبک ساخت و ساز در نظر گرفته شده بود، اما هیچ گاه این ایده اجرایی نشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط