1400/12/21-14:58

منطقه۱۱ تهران آماده استقبال از نوروز و بهار ۱۴۰۱

منطقه۱۱ تهران آماده استقبال از نوروز و بهار ۱۴۰۱

شهردار منطقه۱۱ تهران اعلام کرد: به مناسبت استقبال از بهار ۱۴۰۱ کلیه عوامل خدمات شهری آماده ارایه خدمات هستند و موضوعات مربوط به بازپیرایی، زیباسازی، ساماندهی و نوسازی در محله‌های مرکزی شهر تهران درحال انجام و اتمام است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱ تهران، سید محمد موسوی شهردار این منطقه با اعلام آمادگی ارایه خدمات شهری در نوروز۱۴۰۱ اعلام کرد: از بهمن ماه سال جاری کلیه برنامه ریزی‌ها و اقدامات مربوط به خدمات شهری در محله‌های مرکزی تهران طراحی و تصمیم گیری شد.

موسوی با اشاره به اقدامات ساماندهی برای استقبال از بهار۱۴۰۱ اعلام کرد: ایجاد بازارچه نوروزی ویژه دست فروشان، زنان کارافرین و سرپرست خانواده و مشاغل سیار بی کانون در ضلع شمالی بوستان دانشجو و برخور قانونی با بیش از ۵۰ صنف متخلف که ایجاد سد معبر برای شهروندان داشتند از جمله اقدامات ساماندهی ویژه استقبال از بهار در منطقه۱۱ بود.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوعات مربوط به زیباسازی و جلوه‌های بصری نوروز در معابر محلات مرکزی تهران، اقداماتی از جمله رنگ آمیزی جداره‌های شهری به متراژ۶۰۰ متر مربع با طراحی‌های نوروزی، نصب المان‌های شاخص نوری در معابر پر تردد، نصب المان‌های نوروزی ویژه میادین پر تردد منطقه و بافت تاریخی که محل حضور گردشگران و تهرانگردان است و همچنین تهیه و نصب استیکر‌های تبریک سال نو در سطح منطقه از جمله برنامه ریزی‌ها و اقداماتی است که توسط اداره زیباسازی منطقه۱۱ در حال انجام است.

شهردار منطقه۱۱ در تشریح اقدامات استقبال از بهار معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۱ خاطر نشان کرد: توجه به فضای سبز و جلوه‌های محیط زیستی در بهار۱۴۰۱ از جمله موضوعاتی است که در طرح استقبال از بهار در منطقه۱۱ در نظر گرفته شده است.

او در ادامه گفت: لایروبی دریاچه رازی به مساحت ۲۴۰۰۰ متر مربع و اماده سازی پیست قایق سواری ویژه خانواده ها، احداث آبنمای دریاچه رازی با جلوه‌های نمایشی، ساخت و نصب آدمک‌های چوبی و سبد‌های گل وسیع برای نصب در محل‌های پرتردد، راه اندازی آبنمای میدان منیریه، بازپیرایی و تبدیل بخشی از فضای کارگاهی مجموعه راه‌آهن به فضای سبز ویژه استراحت و انتظار مسافرین نوروزی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع، نصب کف‌پوش‌های جدید به طول ۱۴۰متر مربع و نصب ۵۴ برج نوری در فضا‌های بی دفاع شهری و محل تردد شهروندان، از دیگر اقداماتی است که توسط اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۱ در استقبال از بهار ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده و در حال انجام است.

شهردار منطقه۱۱ ضمن اشاره به اقدامات خدمات شهری و نظافت روزانه و مستمر معابر در آستانه سال نو گفت: به منظور استقبال از بهار ۱۴۰۱ به تعداد ۵۰۰ عدد از مخازن زباله مرمت شده اند.

او افزود: نوسازی، تعمیر و اورهال تاسیسات اسکان‌های کارگری منطقه۱۱ به متراژ ۱۰۰۰۰ متر مربع و ساماندهی توقفگاه‌های ماشین آلات خدمات شهری نیز درحال اتمام است.

موسوی همچنین خاطر نشان کرد: اخذ گواهی نامه ایزو۲۰۱۵، احداث ۵حلقه چاه جذبی، لایروبی کانال‌های فیروزآباد و عباسی به طول۷۵۰و۱۲۶۰متر مربع، تعویض پسماند با گل‌های نوروزی در غرفه‌های بازیافت و فعال سازی طرح تفکیک پسماند در شهرک‌ها و مجتمع‌های بزرگ منطقه نیز از جمله اقدامات در دست اجرا ویژه استقبال از بهار۱۴۰۱ منطقه۱۱ است.

موسوی شهردار منطقه۱۱ در انتها خاطر نشان کرد: با تمام ظرفیت‌های موجود به استقبال از بهار ۱۴۰۱ می‌رویم و در نظر داریم کلیه امکانات برای گردشگران و شهروندان فراهم باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط