1400/12/22-12:32
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد:

کاهش قابل ملاحظه زمان سفرهای درون شهری با تکمیل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های شهید باقری و شهید بابایی

کاهش قابل ملاحظه زمان سفرهای درون شهری با  تکمیل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های شهید باقری و شهید بابایی

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، تکمیل گردش های ترافیکی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با بزرگراه شهید بابایی را به عنوان یکی از اولویت های مهم اجرایی پیگیری خواهد کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با یادآوری اینکه تعدادی از گردش های ترافیکی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با بزرگراه شهید بابایی به دلیل وجود املاک معارض نظامی تکمیل نشده است، تامین گردش های شرق به جنوب و جنوب به غرب در محل این تقاطع را زمینه ساز تقویت نقش بزرگراه شهید باقری به عنوان یک معبر شمالی- جنوبی و نیز تسهیل دسترسی ساکنان حاشیه این بزرگراه به بزرگراه های صدر و مدرس دانست و از عزم جدی مدیریت شهری پایتخت به منظور گشایش این مسیرهای ترافیکی پرتقاضا خبر داد.

وی با اعلام بازنگری و احیای نقاط نقشه برداری با هدف تدقیق طرح و برآورد میزان دقیق اراضی معارض تقاطع باقری- بابایی، یادآور شد رایزنی با ارگان های مربوطه به منظور تملک و آزادسازی اراضی یادشده ادامه دارد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تکمیل گردش های ترافیکی شرق به جنوب و جنوب به غرب تقاطع باقری- بابایی، میزان گردش های اضافی در این محدوده از شرق پایتخت را نزدیک به 12 کیلومتر کاهش داده که این امر ضمن صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت، تاثیر بسزایی در کاهش زمان سفر و میزان انتشار آلاینده ها و خسارات ناشی از آن خواهد داشت. بر مبنای محاسبات انجام شده میزان صرفه جوی ناشی از کاهش مصرف سوخت، زمان سفر و آلاینده ها در نتیجه تکمیل و گشایش مسیرهای یادشده، طی یک بازه زمانی 10 ساله به بیش از 1500 میلیارد تومان می رسد.

گفتنی است طی سال های گذشته اتصال بزرگراه شهید باقری به باند شمال بزرگراه شهید بابایی، ضمن عبور غیرهمسطح از زیر این بزرگراه شرقی- غربی(بزرگراه شهید بابایی) برقرار شده اما احداث مسیرهای دسترسی جنوب به غرب و شرق به جنوب که باید از طریق اجرای مسیرهای دسترسی در تراز صفر انجام شود با توجه به وجود اراضی معارض به نتیجه نرسیده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط