1400/12/22-15:50
علی‌احمدی در نشست با ائمه‌ جماعات مطرح کرد:

تقویت تعاملات شهرداری منطقه۱۳ و مساجد در سال ۱۴۰۱

تقویت تعاملات شهرداری منطقه۱۳ و مساجد در سال ۱۴۰۱

شهردار منطقه ۱۳ در نشست با ائمه‌ جماعات مساجد این منطقه از تقویت تعامل شهرداری و مساجد در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ضمن افزایش ملاقات های مردمی در مساجد، مسائل و مشکلات مساجد نیز در حد مقدورات پیگیری و برطرف می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳،  نشست فصلی ائمه جماعات منطقه ۱۳ با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، محمدهادی علی‌احمدی شهردار منطقه۱۳، حجت‌الاسلام بلندی مدیر ناحیه شهید بهشتی(ره) و ائمه جماعات محلات سیزده گانه و مسعود حیدری نکو معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۳ برگزار شد.

محمد هادی علی احمدی، به برگزاری برنامه ملاقات مردمی در مساجد از زمان تصدی به عنوان شهردار منطقه ۱۳ اشاره کرد و گفت: با اهتمام ویژه و برگزاری ملاقات های مردمی در مساجد، سعی در شناسایی نیازهای مردم و رفع مشکلات آنها هستیم تا ضمن رسیدگی به درخواست ها و کسب رضایت اهالی محلات، کیفیت زندگی آنها را ارتقا دهیم.

او افزود: با توجه به رویکرد شهردار تهران در محور قرار دادن مساجد، همه تلاش خود را به کار می بریم تا با استفاده از ظرفیت این پایگاههای مردمی، مسائل و مشکلات را حل کنیم.

شهردار منطقه۱۳ ادامه داد: سعی کردیم در انتصابات به ویژه در نواحی از افراد متدین و متخصص استفاده کنیم تا خدمات خوبی به شهروندان در محلات ارائه شود.

او در بخشی دیگر از صحبت هایش، نگهداشت شهر را اصلی ترین وظیفه شهرداری تهران برشمرد و ادامه داد: خوشبختانه منطقه ۱۳ توانست با اقدامات مناسب رتبه نخست را در بین مناطق شهر تهران کسب کند.

شهردار منطقه۱۳ ادامه داد: با توجه به ابلاغ صورت گرفته برای کمک به مساجد، این مهم در حد توان و ظرفیت در سال جدید به جدیت پیگیری و مشکلات  مساجد برطرف می شود.

نقش محوری ائمه‌ جماعات در فرهنگسازی موضوعات شهری

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در نشست پایان سال با روحانیون و ائمه جماعات منطقه ۱۳ با تاکید بر نقش محوری مساجد در آموزش و فرهنگ سازی در میان شهروندان خواستار تعامل و همراهی بیش از پیش روحانیون با مدیریت شهری شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه نگاه شهردار تهران به مساجد، محوریت مساجد در محلات است گفت : با توجه به این رویکرد، مساجد به عنوان پایگاه مردمی، می بایست در  امور مربوط به شهروندان نقش آفرینی کنند و این امر مستلزم همیاری و همفکری ائمه جماعات و تعامل با شهرداری  است.

او افزود: اگر ارتباط بین منزل، مدرسه، محله و مسجد با یکدیگر برقرار شود، برکات و آثار ارزشمند و مقدسی را به ارمغان می آورد و موجب توسعه فرهنگی و پویایی محلات و بهبود سبک زندگی شهروندان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و آموزش امور شهری، به اهمیت تفکیک پسماند از مبدا و اجرای امور فرهنگی مبنی بر تقلیل، تفکیک و تخریج پسماند اشاره کرد و از ائمه‌ جماعات خواست در فرهنگ سازی و تشویق مردم به رفتار های درست شهرنشینی نقش آفرینی کرده و در امور مربوط به شهر و محلات یارگیر مدیران شهری باشند و در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

او با بیان اينكه کمک به مساجد با توجه به حجم فعالیت ها در دستورکار قرار دارد ادامه داد: پیگیر تشکیل کمیته شورای توسعه مساجد هستیم تا کمبود های موجود در این زمینه در شهر تهران رفع شود.

احیای هر چه بیشتر مساجد در محلات، جذب هر چه بیشتر اقشار شهروندان به مساجد با توجه به هجمه دشمن، برگزاری مراسم به مناسبت آغاز سال جدید در مساجد از دیگر محور های سخنان حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده در این نشست بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط