1400/12/25-11:59
علی‌اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و‌ نقل شورای شهر تهران در مصاحبه با روزنامه همشهری مطرح کرد:

به فکر هوشمندسازی تهران هستیم

به فکر هوشمندسازی تهران هستیم

یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ دنبال خواهم کرد مربوط به حوزه هوشمندسازی است. امروزه هوشمندسازی جوامع شهری یکی از اولویت‌ها برای زیست‌پذیری بهتر شهرها است.

به گزارش شهردارآنلاین؛ علی‌اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و‌ نقل شورای شهر تهران در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: شاید بتوان اینگونه تعریف کرد که در جوامع مطلوب، شهرهایی قابل زیست تلقی می‌شوند که در کنار موضوعاتی همچون مسائل فرهنگی و اجتماعی، امنیت، نشاط و سرگرمی، روح نواز بودن، آرامش و همه شئونی که به جنبه روانی زندگی بشری در شهرها مربوط است، از جنبه کالبدی دارای هوشمندی باشند.

برای مثال استفاده از حمل و نقل عمومی باید منجر به کاهش زمان و هزینه شهروندان شود. در حوزه امور اداری مرتبط با زندگی در شهر نیز لازم است تا فرآیندهای ساده‌سازی شده مرتبط به هم و بدون کاغذبازی زائد و مزاحم، بر نظام دیوان سالاری شهر حکم‌فرما باشد. مردم باید بتوانند با ابزاری که امروزه در اختیار اکثر شهروندان هست، امکان مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری را داشته باشند. مردم باید با شفافیت از تصمیمات و اقدامات مدیران شهری مطلع باشند و همه این خواسته‌هایی که هم شدنی است و هم تجربه آن وجود دارد،

از جمله شئون بسیار ساده و پیش پا افتاده هوشمندسازی نظام مدیریت شهری است که امیدوارم بتوانم در پیشبرد آنها تلاش مؤثر و موفقی برای سال ۱۴۰۱ داشته باشم. در مورد یک شهر ایده‌آل، از منظر انسانی باید گفت شهری که در آن عملکرد مسئولان و مدیران شهری منجر به لبخند رضایت بر لب مردم شود، شهری دلپذیر و دوست داشتنی خواهد بود.

مردم انتظار دارند آلودگی هوا و آلودگی صوتی تهران به حداقل ممکن برسد. مردم انتظار تمیز بودن سیمای شهر را دارند، مردم انتظار برطرف شدن ترافیک‌های خسته کننده را دارند، مردم به فضای سبز و بوستان‌های چشم نواز شهر نیاز دارند و ده‌ها و صدها و هزاران امکانات دیگر که در نهایت لبخند رضایت را روی لبان شهروندان می‌آورد.

البته تمامی این موارد مستقيما به دست شهرداری حل نخواهد شد و نیاز به اهتمام ملی هم دارد. اما اگر بخواهیم از نگاه کالبدی و تخصصی به این سؤال پاسخ دهیم، باید گفت به طور خوشبینانه شهر تهران در پایان دوره ششم از مدیریت شهری، باید بتواند به وعده‌هایی که هنگام انتخابات داده است، جامه عمل بپوشاند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط