1400/12/25-18:52
نتایج گزارش بازرسی چشمی پل های سواره رو شهر تهران تشریح شد؛

عملکرد نامناسب زهکشی و خرابی آسفالت در صدر فهرست آسیب ها

عملکرد نامناسب زهکشی و خرابی آسفالت در صدر فهرست آسیب ها

عملکرد نامناسب سیستم زهکشی، عدم اتصال مناسب این سیستم به شبکه مدیریت آبهای سطحی و همچنین وضعیت نامطلوب روکش آسفالت از عمده عوارض خرابی موجود در پل های سواره رو شهر تهران است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان ها و مناطق شهرداری تهران که در تشریح نتایج بازدید پل های سواره روی پایتخت توسط معاونت های فنی و عمرانی شهرداری های مناطق ۲۲گانه سخن می گفت، با بیان آنکه ضعف سیستم زهکشی عمدتا سبب ایجاد خوردگی و آسیب در اجزای بتنی پل ها می شود، عملکرد نامناسب این سیستم ها را در کنار وضعیت نامناسب روکش آسفالت به عنوان مهمترین عوارض خرابی پل های سواره رو شهر تهران معرفی و اضافه کرد: وجود آثار رطوبت، خوردگی و ترک خوردگی که گاه منجر به نمایان شدن آرماتور در اعضای بتنی پل شده است، نقص در سیستم های تاسیساتی از قبیل تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای ترافیکی و سیستم روشنایی، وجود عوارض خرابی در جداول و مسیرهای پیاده رو و در نهایت خرابی درزهای انبساط، نرده ها و گاردریل ها در رتبه های بعدی این دسته بندی قرار می گیرند.

سید محمد فیاض با تاکید بر لزوم توجه به عملکرد مناسب پل ها در طول دوره بهره برداری و برنامه ریزی فرآیند بازرسی، تعمیر و نگهداری، یادآور شد: در صورتی که رفع آسیب های شناسایی شده نیازمند تعمیر آنی باشد، عملیات ایمن سازی موقت صورت می پذیرد و پس از آن تیم بازرسی جهت بررسی دقیق وضعیت عضو یا اعضای آسیب دیده به محل پل اعزام می شوند. چنانچه بررسی گزارش بازرسی نشان دهد تعمیر عضو آسیب دیده پل به طراحی و محاسبه نیاز دارد، اقدامات لازم جهت تهیه طرح تعمیر، نقشه ها و اسناد مناقصه انجام شده و نتیجه جهت بررسی و تایید در هیئت مربوطه مطرح می شود. در غیر این صورت تعمیر موارد خرابی با استفاده از روش ها و جزئیات ارائه شده در دستورالعمل تعمیر پل ها و پس از اخذ موافقت و تایید سازمان مشاور فنی و مهندسی، در دستور کار قرار می‌گیرد. به گفته فیاض، اگر آسیب های شناسایی شده نیاز به تعمیر آنی نداشته باشند، مدارک بازرسی از منظر نیاز یا عدم نیاز به تعمیر بررسی می شوند. در این مرحله پل های نیازمند به تعمیر تعیین و بر اساس معیارهای مورد تایید سازمان مشاور اولویت بندی می‌شوند تا تعمیر پل های دارای اولویت به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است بازدید چشمی پل های شهر تهران با عنایت به ابلاغيه شوراي فني شهرداري تهران در خصوص عملياتي ساختن دستورالعمل بازرسي پل ها و مطابق با نظام فني و اجرايي شهرداری تهران صورت پذیرفته است.

براین اساس تمام پل های سواره رو پایتخت به صورت ماهانه توسط شهرداری های مناطق ۲۲گانه بازدید و گزارش های مربوطه به سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ارسال می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط