1400/12/25-21:01
با اجرای طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱؛

قلب پایتخت بوی بهار به خود گرفت

قلب پایتخت بوی بهار به خود گرفت

مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶ تهران از اجرای طرح استقبال از بهار در این منطقه مرکزی پایتخت خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، رنجبریان با اعلام این خبر گفت: طرح استقبال از بهار در آستانه فرارسیدن ایام نوروز و به منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای شروع سال جدید توسط عوامل اجرایی این منطقه در حال اجراست.

-بوستان ها برای استقبال از نوروز بازپیرایی شدند

شهردار منطقه۶ با اشاره به آغاز فعالیت ستاد استقبال از نوروز در منطقه شش گفت: رنگ آمیزی نیمکت های محوطه بوستان ها جهت زیباسازی بصری، گل آرایی تمام سرویس های بهداشتی با گل های آپارتمانی، بازسازی آلاچیق ها و رنگ آمیزی المان های بوستان در دستور کار قرار گرفته است.

تعمیر سطل های زباله، بهسازی و مرمت سنگ فرش های سطح بوستان، مرمت سردیس ها و تندیس های بوستان، تعمیر و بهسازی اسکان کارگری و نوسازی و تعویض وسایل بازی فرسوده، رفع نقص آبنماها، شستشو و رنگ‌آمیزی مبلمان شهری، ساماندهی نمازخانه‌ها، بهسازی سرویس های بهداشتی و رنگ‌آمیزی جداول سطح شهر در راستای طرح استقبال از بهار اجرا شد.

-قلب پایتخت با فرش هایی از گل به استقبال بهار رفت

مسعود رنجبریان گفت: این فرش گل ها در ضلع شمال و جنوب تونل رسالت، بزرگراه مدرس، بزرگراه کردستان، بزرگراه حکیم و بزرگراه همت-کردستان اجرا شد.

به گفته رنجبریان، ۱۴۲۲۰ مترمربع گل آرایی و اجرای طرح گل در بوستان ها، میادین و معابر و بیش از ۱۸۰۰ مترمربع کاشت نشا فصل گل آرایی در میادین و بزرگراه ها، لچکی ها و... منطقه صورت گرفت.

رنجبریان ادامه داد: تعداد ۳۰۰ باکس پالونی بر روی نرده های پل کریم خان، میدان حضرت ولیعصر(عج)، گمنام تقاطع کارگر نصب و انواع گلهای بهاری در آن کاشته شد علاوه بر اینکه تعداد ۷۰ باکس طبقاتی و باکس مستطیلی شکل در میادین و سطح معابر منطقه که از نظر پوشش گیاهی دارای تراکم کمتری بود استقرار و گل آرایی شد.

-سفره هفت سین در قلب پایتخت گسترده شد

رنجبریان اظهار داشت: به دنبال ویژه برنامه های استقبال از بهار برای آماده سازی فضای شهری ویژه نوروز ۱۴۰۱ المان سفره های هفت سین در بوستان ها و نقاط پرتردد شهری نواحی شش گانه نصب شده است.

او ادامه داد: تخم مرغ های رنگی نیز به عنوان یکی دیگر از المان های نوروزی در معابر و بزرگراه ها تعبیه و سیمای شهر نوروزی شده است.

شهردار منطقه۶ با بیان اینکه بخشی از نوروز برای خیلی از ما ایرانی‌ها در هفت‌سین سفره عید خلاصه می‌شود، یادآور شد: برنامه های نوروزی این ایام همچنان تا پایان تعطیلات ادامه دارد تا با حفظ سیمای بهاری و نوروزی، شادابی و نشاط شهروندان دوچندان شود.

-استقرار تخم مرغ نوروزی در زیباترین بلوار تهران

۲۶ تخم مرغ نوروزی در بلوار کشاورز مستقر شد و هنرمندان برای رنگ آمیزی اولین جشنواره نوروز ۱۴۰۱ در منطقه۶ حضور یافتند.

جشنواره تخم‌مرغ‌های نوروزی با هدف ارتقای سطح کیفی فضای شهری، ایجاد حس شور و نشاط بهاری در دو سایت اصلی بلوار کشاورز و پلازای هفت تیر برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط