1401/01/07-18:35

بازدید ۱۰۰۰ گردشگر از خانه موزه سیمین و جلال

بازدید ۱۰۰۰ گردشگر از خانه موزه سیمین و جلال

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: از چهارم فروردین تاکنون بیش از یکهزار گردشگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد بازدید کردند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، محمد مویدی اظهارداشت: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، از چهارم فروردین تاکنون روزانه بیش ۲۵۰ نفر از خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد بازدید و این خانه موزه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند.

وی گفت: گردشگران می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۷۰۵۹۶۹ بلیت بازدید از خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد را رزرو و خریداری و از ساعت ۹ تا ۱۷ از این خانه موزه بازدید کنند.

مویدی افزود: بزرگداشت مفاخر هر کشوری نمایش فرهنگ و شکوه آن کشور است و در این میان خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد مکانی دیدنی برای معرفی بزرگان ادبیات معاصر ایران محسوب می‌شود.

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد با مساحت ۴۲۰ مترمربع و زیربنای حدود ۲۵۰ مترمربع شامل ۲ طبقه در منطقه یک شهرداری تهران به نشانی میدان تجریش، دزاشیب، خیابان رمضانی، خیابان سیمین دانشور، کوچه پسندیده، بن بست ارض، پلاک یک واقع شده که سال ۱۳۸۳ با شماره ۱۱۴۶۶ در فهرست ميراث ملی ثبت شده است.

وی اظهارداشت: خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور سال ۱۳۹۳ توسط شهرداری تهران خریداری شد و به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با هدف باززنده‌سازی خانه‌های مشاهیر و بزرگان و پاسداشت منزلت نویسندگان مرمت و بازسازی شد و هشتم اردیبهشت ۱۳۹۷ در سالروز تولد بانو سیمین دانشور، به عنوان خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد افتتاح شد.

مویدی گفت: مرمت و بازسازی خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور با حفظ هویت این بنای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام و این مجموعه به عنوان نخستین خانه موزه در منطقه یک تهران به پاتوق فرهنگی برای اهالی هنر و ادبیات تبدیل شده است.

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران افزود: این خانه موزه در برگیرنده تمامی آثار پژوهشی، یادمان‌ها، هدایا، دست‌نوشته‌ها، کتب، مجلات، تصاویر، فیلم‌ها و دیگر آثار مادی و معنوی مرتبط با جلال آل احمد و سیمین دانشور است که توسط تیم‌های تحقیقاتی، ادیبان، فرهیختگان و دوستان آنان در اختیار این مجموعه قرار گرفته است تا به صورت منسجم امکانی را برای آشنایی، شناخت شخصیت و دیدگاه جلال آل احمد و سیمین دانشور به پویشگران ادبی و علاقه‌مندان به این دو نویسنده فراهم کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط