1401/01/13-17:33

آغاز به کار دومین خانه محیط زیست منطقه ۱۹

آغاز به کار دومین خانه محیط زیست منطقه ۱۹

دومین خانه محیط زیست منطقه ۱۹ در محله شریعتی جنوبی در راستای تحقق اهداف زیست محیطی با جلب مشارکت شهروندان، آغاز به کار کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه با اشاره به لزوم جلب مشارکت حداکثری شهروندان در زمینه حل معضلات محیط زیستی با ایجاد خانه های محیط زیست در سراهای محلات گفت: در همین راستا دومین خانه محیط زیست منطقه در سرای محله شریعتی جنوبی آغاز به کار کرد و طی برنامه ریزی صورت گرفته در نظر است تا سایر سراهای محلات منطقه نیز به خانه محیط زیست مجهز شوند.

به گفته هدایت با ایجاد خانه های محیط زیست ضمن فراهم شدن بستر تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان برای شناسایی و رفع مسائل زیست محیطی، امکان اطلاع رسانی و ارتقاء دانش های کاربردی و مهارتی شهروندان درخصوص موضوعات زیست محیطی فراهم می شود.

همچنین در این خانه ها فعالیت هایی در زمینه شناسایی داوطلبان، فعالان و متخصصان و صاحب نظران حوزه محیط زیست که علاقه مند به فعالیت در خانه محیط زیست هستند، تشکیل بانک اطلاعاتی در سامانه جامع محلات اعم از جمعیت ساکن منطقه، افراد فعال، سازمان های مردم نهاد، مدارس، مساجد و...، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های محله ای و منطقه ای محیط زیستی و برگزاری کارگاه های آموزشی صورت می گیرد.

براساس این گزارش دومین خانه محیط زیست منطقه طی مراسمی با تنفیذ حکم مدیر خانه محیط زیست محله شریعتی جنوبی و اجرای برنامه های جانبی از جمله توزیع بسته های آموزشی، کاشت نهال زیتون به عنوان نماد صلح و آرامش در محوطه سرا، برگزاری مسابقه هفت سین از دورریختنی ها و تقدیر از فعالان محیط زیستی، افتتاح شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط