1401/01/14-15:55
معاون شهردار منطقه ۴:

۲۶۵ بوستان شمال شرق تهران میزبان شهروندان در روز طبیعت بود

۲۶۵ بوستان شمال شرق تهران میزبان شهروندان در روز طبیعت بود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از اقدامات و رسیدگی ویژه به ۱۱ بوستان جنگلی و ۲۵۴ بوستان محلی منطقه در سیزدهمین روز از سال جدید خبر داد و گفت: با اقدامات خدمات رسان و پیشگیرانه این منطقه خاطره روز طبیعت در بوستان های این منطقه با اقامه فریضه نماز جماعت دلنشین تر شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "رضا معلم" ضمن تبریک سال نو و آروزی سلامتی و موفقیت در سال جدید گفت: در روزهای عید نوروز  به ویژه سیزدهمین روز از سال نو که به عنوان روز طبیعت نام گرفته است، بسیاری از مسافران و شهروندان، بوستان های جنگلی و محلی منطقه را برای گشت و گذار انتخاب می کنند و رسیدگی به نظافت، امنیت و آسایش شهروندان از اولویت های مدیریت شهری منطقه ۴ به شمار می رود.

او افزود: در این روز در ۹ بوستان منتخب منطقه شمیم دلنواز نماز جماعت ظهر و عصر به مشام شهروندان رسید و طبق اطلاع رسانی هایی که با نصب بنر در بوستانها انجام گرفته بود ، این فریضه مقدس در بوستان ها با استقبال خوب شهروندان اقامه شد.

معاون شهردار منطقه ۴ ادامه داد: از آنجا که  یکی از دلایل مهم آب گرفتگی ها هرساله در روز طبیعت با رها کردن سبزه ها در جوی ها و نهرها به وجود می آید ، بازدید از قنات های موجود در بوستان های جنگلی و محلی منطقه با دریچه گذاری میله قنات های فاقد دریچه جهت جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی و خطر احتمالی برای شهروندان اجرایی شد.

معلم به استقرار نیروها و تانکر های آماده به کار سازمان آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راهور و گشت های نگهبانی در بوستان های شاخص منطقه اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه ناامنی و آتش سوزی های احتمالی که با آتش های رها شده گردشگران در بوستان های جنگلی منطقه ممکن است اتفاق بیفتد، با استقرار نیروها؛ تانکرها و کپسول های آماده به کار سازمان آتش نشانی و عوامل نیروی انتظامی در بوستان ها نظارت و پیشگیری شد.

معاون شهردار منطقه در ادامه خاطرنشان کرد: در این روز به منظور داشتن شهری سلامت و آراسته توزیع کیسه های زباله بین شهروندان و استقرار تانکرهای آب غیرآشامیدنی  جهت شستشو  و خاموش کردن آتش ها و جمع آوری ۶۵ تن پسماند تر  از اقدامات مهم زیست محیطی روز طبیعت به شمار می رود.

معاون شهردار منطقه ۴ اظهار امیدواری کرد و گفت: از خداوند بزرگ می خواهیم امسال یکی از بهترین سال های عمر مردم ما باشد و بتوانیم شانه به شانه هم در داشتن شهری سلامت، آراسته و ایمن قدم برداریم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط