1401/01/16-11:56
زاکانی در نخستین جلسه قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک:

در شهرداری تهران به دنبال مدیریت مشارکتی هستیم/ با برپایی قرارگاه‌ها، پیوستگی‌ها و پتانسیل‌ها مطرح و کار پیش می‌رود

در شهرداری تهران به دنبال مدیریت مشارکتی هستیم/ با برپایی قرارگاه‌ها، پیوستگی‌ها و پتانسیل‌ها مطرح و کار پیش می‌رود

شهردار تهران گفت: از آنجا که در امورات مختلف مدیریت واحد شهری وجود ندارد، باید از طریق قرارگاه و بهم پیوستگی بین موضوعات در شهر کارها را پیش ببریم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، نخستین جلسه قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک صبح امروز- سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱- با حضور شهردار تهران برگزار شد. 

علیرضا زاکانی شهردار تهران در ابتدای این جلسه گفت: در مسیری که در مدیریت شهری طی می‌کنیم،  جنس مدیریت، مدیریت مشارکتی است؛ از آنجا که در امورات مختلف مدیریت واحد شهری وجود ندارد،  باید از طریق قرارگاه و بهم پیوستگی بین موضوعات در شهر کارها را پیش ببریم.

وی افزود: یکی از مهمترین قرارگاه هایی که تشکیل شد قرارگاه اجتماعی بود که ۱۸ جلسه در این قرارگاه برگزار و ۲۳۰ مصوبه استخراج شد و ۸۲ درصد مصوبات آن به اجرا رسید؛ در واقع دبیرخانه کل مصوبات را تنظیم و ابلاغ کرد. مشکلات مصوبات انجام نشده نیز مطرح شده و رفع می شود.

زاکانی ادامه داد: در محلات قرارگاه های محلی و مشارکت با مردم رقم می خورد و در سطح شهر، قرارگاه ها از طریق دستگاه ها و خاصه مجموعه داخل شهرداری؛ به طوری که پیوستگی ها و  پتانسیل ها را مطرح کرده و کار را پیش می برند.

شهردار تهران اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل، مسئولیت مستقیم ناظر به خود شهرداری است و انتظار از ما بیش از سایر دستگاه هاست؛ این هم کار ما را راحت می کند و هم سخت، چرا که می توان با تصمیم واحد کار را راحت پیش برد اما از طرفی هم نگاه ها به سمت شهرداری است و پاسخگویی جدی از سوی شهرداری را می طلبد.

وی عنوان کرد: موضوع روان سازی شهر، نقطه قله حمل و نقل است و جنبه هوای پاک و عدم آلودگی هم موضوع دومی است که بخشی از آن به حمل و نقل برمی گردد؛ در اولین جلسات موضوعات مختلف مرور شد و پیشنهادات ارائه و درباره آن بحث شد. مصوبات از آن استخراج شده و ابلاغ می شود و در راستای آن پاسخ معتبر برای انجام و یا عدم انجام را خواهیم داشت. 

زاکانی بیان کرد: باید پیشنهادات مطرح و اولویت ها فهرست بندی شود و دبیرخانه باید به صورت فعال اقدام کند. هر بخشی باید پاسخگوی وظایفی که در این قرارگاه بر عهده اش گذاشته می شود، باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط