1401/01/20-14:58
به همت مدیران شهری در حال اجرا است؛

گام به گام برای رفع مشکل زیست محیطی ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان غرب تهران

گام به گام برای رفع مشکل زیست محیطی ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان غرب تهران

مدیران شهری پایتخت به همراه مسئولان شرکت فاضلاب تهران از محل احداث تصفیه خانه آب خرگوش دره با هدف سرعت بخشیدن به اجرای این طرح زیست محیطی بازدید میدانی داشتند و دستوراتی برای احداث این تصفیه خانه در نظر گرفته شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ در این بازدید حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، محمدعلی مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۲۲، محمد حسن کریمی مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران و سایر مدیران شهری و شرکت فاضلاب در محل احداث تصفیه خانه فاضلاب در خرگوش دره در همجواری مترو چیتگر حضور داشتند.

حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران گفت: یکی از مهم ترین مشکلات این منطقه معضل فاضلاب شهری است که مشکلات زیست محیطی بسیاری را در این محدوده به وجود آورده است.

وی افزود: مدیریت شهری پایتخت در نظر دارد با همکاری و همفکری با وزارت نیرو و شرکت فاضلاب هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کند؛ به همین منظور مدیریت شهری زمینی را به شکل رایگان در اختیار شرکت فاضلاب برای احداث تصفیه خانه در محل خرگوش دره قرار داده تا تصفیه خانه فاضلاب در این محدوده ایجاد شود.

نظری ادامه داد: با احداث و بهره مندی از این تصفیه خانه می توان از پساب آن برای فضای سبز موجود در منطقه ۲۲ از جمله بوستان جنگلی چیتگر بهره مند شد.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تاکید کرد: خوشبختانه مهندس محرابیان وزیر نیرو نیز پیگیر راه اندازی هرچه زودتر این پروژه زیست محیطی است.

در این بازدید میدانی وحیدرضا محمدی نیز به مسائل فنی و مهندسی این پروژه اشاره کرد، گفت: متاسفانه معضل فاضلاب شهری در این منطقه از دیر باز در این محدوده وجود داشته و تاکنون اقدام عملی برای آن صورت نگرفته است، اما در این دوره از مدیریت شهری خدمتگزاران مردم در شهرداری تهران تلاش دارند تا هر چه سریعتر این مشکل زیست محیطی را برطرف کنند.

محمدی افزود: فرایند اهدای رایگان زمین به شرکت فاضلاب انجام شده است و شهرداری منطقه آمادگی دارد تا هرچه زود تر این پروژه مورد اجرای عملیاتی قرار گیرد تا مشکل ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان غرب تهران برطرف خواهد شد.

در پایان این بازدید میدانی کارشناس مشاور طرح نیز به شکل تخصصی و فنی به لزوم هرچه زودتر عملیات اجرایی این طرح پرداخت و قرار شد هرچه زودتر پیشنهادات احداث پروژه را ارائه دهد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط