1401/01/23-14:55
زاکانی در جمع خبرنگاران:

فعالیت داماد من در شهرداری دروغ‌پردازی است/ برای حل مشکلات شهر باید تشریک مساعی شود

فعالیت داماد من در شهرداری دروغ‌پردازی است/ برای حل مشکلات شهر باید تشریک مساعی شود

شهردار تهران با اشاره به شایعاتی مبنی بر فعالیت داماد وی در حوزه شهردار بیان کرد: این چیزی که منتشر شده دروغ بود و نمی‌دانم چگونه برخی افراد حیا نمی‌کنند و اسناد فتوشاپی را منتشر می‌کنند که مایه وهن است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع فناوری های نوین یک سرفصل جدید در حوزه دانشی است، اظهار کرد: بهره مندی از این حوزه در ساحت های مختلف نیازهای بشری صورت می گیرد و کاری است که دنیا انجام می دهد و به بهترین شکل از آن استفاده کرده و با اصلاح فرآیندها با ارائه پایه بالاتری از خدمات به مردم، تسهیلاتی را برای آنها فراهم می کند.

شهردار تهران با بیان اینکه در تهران شاهد فعالیت مترو، اتوبوس و تاکسی هستیم، خاطرنشان کرد: زمانی از تک‌تک این دستگاه ها استفاده می‌کنیم و مردم حداقل خدمات را دریافت می کنند اما زمانی نیز وجود دارد که این ظرفیت ها را به ظرفیت های فناورانه تبدیل می کنیم که از جمله آن می توان به تاکسی های اینترنتی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در این زمان می توان ظرفیت های مردم را نیز به این ظرفیت ها گره بزنیم و باری را از دوش شهر برداریم و این اتفاق افتاده است. با این وجود می توانیم سطح بالاتری را به کار بگیریم و تمام این ظرفیت ها را به هم پیوسته کنیم تا مترو، اتوبوس و تاکسی در یک ظرفیت یکپارچه و هوشمند فعالیت کند.

زاکانی با بیان اینکه در این راستا شهروند می داند که در کدام بخش از کدام دستگاه استفاده کند، یادآور شد: این اتفاق چیزی است که در ایران نیفتاده اما در دیگر نقاط جهان روی داده است و خدمات را چند ده برابر کرده است.

شهردار تهران با بیان اینکه تعریف سازمان فاوا مشخص است، یادآور شد: فاوا سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات است و ناظر به سامانه ها فعالیت می کند.

وی در ادامه یادآور شد: ارائه خدمات در سطح بالاتر چیزی است که تمام خدمات شهر را یکپارچه می کند و این کار تنها می تواند توسط شهرداری انجام شود و آن هم در سازمان فناوری های نوین اتفاق می افتد.

شهردار تهران اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری کاری متفاوت تر از وزارت ارتباطات دارد و با استفاده از فناوری های هوشمند و ظرفیت های فناورانه تولید دانش را در جهت رفع نیاز به بهترین نحو هماهنگ می کند. این کاری است که سازمان فناوری های نوین انجام می دهد.

وی در ادامه با اشاره به شایعاتی مبنی بر فعالیت داماد وی در حوزه شهردار و فناوری بیان کرد: این چیزی که منتشر شده دروغ بود و نمی دانم چگونه برخی افراد حیا نمی کنند و اسناد فتوشاپی را منتشر می کنند که مایه وهن است.

زاکانی در خصوص شایعات در زمینه تغییرات مدیریتی نیز یادآور شد: کسی قرار نیست تغییر کند. این موضوع از جمله دروغ های سیزده است که فراموش کرده بودند مطرح کنند.

قرار شده تا شهرداری به مراکز شفق کمک کند

شهردار تهران با بیان اینکه نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، سازمان زندان ها، دادگستری، دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداری، فرمانداری و دیگر نهادها درگیر موضوع سازماندهی زنان معتاد متجاهر هستند، اظهار کرد: بهزیستی مرکز شفق را راه اندازی کرده و قرار بر این شده که شهرداری نیز کمک کند تا زنان معتاد متجاهر سازماندهی شوند. تاکنون هفت هزار و ۳۰۰ نفر از سطح شهر تهران جمع آوری شده و به کمپ ها هدایت شدند. اتفاقاتی که نیفتاده به دلیل اشکال در دستورالعمل ها بود.

برچسب زدن به کسی که با سلیقه سیاسی‌تان همخوانی ندارد ظلم به شهر است

وی همچنین تصریح کرد: اینکه کسی کار کند چون با سلیقه سیاسی برخی همخوانی ندارد و انواع برچسب ها به او زده شود، ظلم در حق شهر و شهروند است.

زاکانی با بیان اینکه مراکز توسعه یافته اند و بزرگترین اقدام صورت گرفته و در حال تکمیل است، یادآور شد: تمام دستگاه ها در زمینه قرارگاه های اجتماعی خدمت کردند. ۱۹ جلسه در این زمینه برگزار شده که ۲۳۰ مصوبه داشته و ۸۲ درصد آن اجرا شده است.

بهم پیوستگی ظرفیت‌های حمل و نقلی در قرارگاه حمل‌ونقل

شهردار تهران با بیان اینکه ظرفیت های مختلف شهرداری در قرارگاه حمل و نقل به هم پیوسته می شوند، گفت: تا امروز مترو، اتوبوس، تاکسی و سازمان های مستقل جداگانه کار می کردند و وقتی تمام این بخش ها کنار هم قرار بگیرند و مشخص شود که لجستیک بار و مسافر چگونه می تواند در خدمت ناوگان حمل و نقل قرار بگیرد، حقوق جدیدی را برای شهر ایجاد می کند. اگر در شهر مشکل داریم نشان می دهد که کارهایی که در گذشته انجام شده اثرگذار نبوده است.

وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل دبیر این قرارگاه است و هیچ گونه موازی کاری وجود ندارد. من به عنوان شهردار هر دو هفته یکبار جلسه برگزار می کنم که در این جلسات تشریک مساعی صورت می گیرد و از دستگاه های بیرونی مرتبط نیز در این جلسات دعوت می شود چون بخشی از کار مربوط به خارج از شهرداری است. ما در درون شهرداری ظرفیت ها را یکپارچه می کنیم و دستگاه های بیرونی را نیز دعوت می کنیم که در کنار ما قرار بگیرند و با مشارکت مشکل شهر را حل کنیم.

برای حل مشکلات شهر باید تشریک مساعی شود

زاکانی با تأکید بر اینکه هیچ یک از دستگاه ها به تنهایی نمی توانند مشکل شهر را حل کنند، یادآور شد: برای رفع مشکلات باید تشریک مساعی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه آمار فوتی تصادفات در ۹ ماه ابتدایی سال قبل نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ افزایش یافته بود، اظهار کرد: ما تمهیداتی اندیشیدیم و با همکاری راهور این مسئولیت را پذیرفتیم و در سه ماهه پایانی بر اساس اقدام مشترک صورت گرفته، آمار فوتی ۳۰ درصد کاهش یافت.

شهردار تهران تأکید کرد: با اصلاح مسیرها، روشنایی ها، علامت گذاری ها و دیگر اقدامات در مجموع با احتساب سه ماه پایانی سال در نهایت شاهد کاهش شش درصدی تصادفات منجر به فوت در شهرداری تهران نسبت به سال ۹۹ بودیم.

در قرارگاه‌ها، ظرفیت‌های مختلف شهر به کار گرفته می‌شود 

وی با بیان اینکه در قرارگاه ها ظرفیت های مختلف شهر به کار گرفته می شود تا مشکل شهروندان حل شود، گفت: زمانی شهرداری نقشی ایفا نمی کرده و یا نقش محدودی در سازمان نوسازی داشته است اما ما در قرارگاه ناظر به مسکن می خواهیم کار جدی انجام دهیم. شهرداری زمینه و تسهیلاتی را ایجاد می کند که ساخت و ساز صورت بگیرد.

زاکانی با اشاره به هدف گذاری ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکن در تهران یادآور شد: از این تعداد ۱۲۰ هزار واحد مبتنی بر ظرفیت های مناطق لکه گذاری شده اند و ظرفیت های بافت فرسوده و زمین های ذخیره شهری در این زمینه مشخص شده است.

وی افزود: بر اساس حرکتی که انجام می دهیم، از خردادماه صدور پروانه از ده ماه به دو ماه کاهش پیدا می کند. این موضوع در برخی مناطق به ۵۰ روز نیز می رسد. با ایجاد سازمان فناوری های نوین امکانی ایجاد می شود که شرایط در این زمینه تسهیل شود.

شهردار تهران تأکید کرد: این اقدام در دنیا نصف روز می شود و چرا در ایران به این شکل نباشد. این شرایط ظلم به مردم است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط