1401/01/23-16:17

پیشرفت ۶۰ درصدی احداث نیروگاه بزرگ خورشیدی در منطقه۱۳

پیشرفت ۶۰ درصدی احداث نیروگاه بزرگ خورشیدی در منطقه۱۳

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به طراحی و احداث نیروگاه خورشیدی ۱۳۰ کیلوواتی در بوستان جنگلی سرخه‌حصار از پیشرفت ۶۰ درصدی این پروژه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی‌احمدی، شهردارمنطقه با بیان اینکه عملیات احداث نیروگاه خورشیدی در بوستان جنگلی سرخه‌حصار پس از جانمایی ، وارد مرحله اجرا شده است، افزود: در حال حاضر، عملیات پایه گذاری، طراحی الکتریکال و نصب استراکچر و چاه ارت از ابتدای فروردین ماه تا کنون از سوی اداره محیط زیست منطقه انجام شده است.

او افزود: این نیروگاه خورشیدی در زمینی به وسعت دو هزار مترمربع در انتهای جاده سلامت مشرف به پایگاه ویژه مدیریت بحران در بوستان جنگلی سرخه‌حصار در حال احداث است.

علی احمدی هدف از این اقدام را کاهش مصرف برق و انرژی بوستان و ترویج انرژی های نو و تجدید پذیر برشمرد و اضافه کرد: در این نیروگاه، ۳۴۲ پنل خورشیدی با توان تولید ۱۳۰ کیلو وات برق نصب می شود.

شهردار منطقه۱۳ درباره ساخت نیروگاه خورشیدی اظهار داشت: با توجه به اجرای پروژه قطب گردشگری شرق تهران در منطقه۱۳، یکی از زیرساخت های لازم برای اجرای این پروژه و طرح های مربوط به آن، تامین برق آنهاست، به همین دلیل بحث ایجاد نیروگاه خورشیدی در دستورکار قرار گرفت تا برق بخش اعظمی از این پروژه ها را تامین کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط