1401/02/02-19:55
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بافت های فرسوده محله نعمت آباد تأکید کرد؛

تسریع درروند تصویب طرح بازنگری ناحیه سه منطقه ۱۹ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

تسریع درروند تصویب طرح بازنگری ناحیه سه منطقه ۱۹ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی بر اصلاح زیرساخت ها و تسریع در روند تصویب طرح باز آفرینی ناحیه سه منطقه ۱۹ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تأکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محمدآیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران در حاشیه بازدید از بافت های فرسوده و عرصه های رها شده در ناحیه سه این منطقه که با همراهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۹ و مدیران شهری این منطقه انجام شد، قول مساعدت در تأمین اعتبار بخشی از زیرساخت های ناحیه سه و تسریع در روند تصویب طرح باز آفرینی این ناحیه در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را داد.

مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ نیز در این بازدید ضمن قدردانی از معاون وزیر راه و شهرسازی به تصویب طرح بازآفرینی ناحیه ۳ این منطقه در نشست اعضای کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران اشاره کرد و خواستار حمایت وزارت راه و شهرسازی از این طرح شد.

او ادامه داد: این طرح در راستای ارتقای سرزندگی، محرک توسعه در منطقه، بهره‌گيری از این فرصت، تامين خدمات برای شهروندان و نيز جلوگيری از روند گسترش سكونت‌گاه های غيررسمی، تفكيک غیرمجاز و تصرفات غيرقانونی و حل مشکلات محلات ناحیه ۳ به‌ ویژه محله نعمت آباد و شهید کاظمی است.

هدایت با بیان اینکه حدود ۴۵ هکتار بافت فرسوده در ناحیه ۳ قرار دارد، تصریح کرد: این طرح با رویکرد بازآفرینی به همراه مداخلات مناسب با رویکرد تهیه مسکن مناسب جهت اقشار آسیب پذیر جامعه و همچنین نوسازی بافت های فرسوده ناحیه مد نظر قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۹ ساختار نامنسجم بافت مسکونی، توزیع نامتناسب خدمات، ساخت و ساز غیر مجاز، سکونتگاه های غیر رسمی، آشفتگی های بصری، آلودگی زیست محیطی و مکان های بی دفاع شهری، وضعیت معابر و آسیب های اجتماعی و فرهنگی را از جمله مواردی برشمرد که در طرح بازنگری این محدوده مورد تحلیل قرار گرفته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید از بافت فرسوده در محله نعمت آباد، کوره های آجر پزی، عرصه های رها شده و خلازیر بازدید کرد.

براساس این گزارش تسریع درسیاست های تشویقی و مساعدت درساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم برخوردار، تسریع در سیاست های توسعه زیر ساخت ها و ساخت سرانه های خدماتی مورد نیاز در این محدوده از مسائل مورد بررسی در این بازدید بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط