1401/02/03-13:46
علی‌اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل مطرح کرد:

تاسیس سازمان فناوری‌های نوین یک موازی کاری و‌ تنش بین سازمان‌های ماموریتی است/ چه بخواهیم و چه نخواهیم شهرداری بی‌ سر و صدا برای این سازمان نیرو‌ می‌آورد

تاسیس سازمان فناوری‌های نوین یک موازی کاری و‌ تنش بین سازمان‌های ماموریتی است/ چه بخواهیم و چه نخواهیم شهرداری بی‌ سر و صدا برای این سازمان نیرو‌ می‌آورد

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در واکنش به وعده شهرداری مبنی برعدم جذب نیرو برای سازمان جدید فناوری‌های نوین گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم نیروی جدید می‌آورند، بی‌سر و صدا هم می‌آورند چرا که نمی‌توانند ساختاری را تشکیل دهند اما بدون مدیر باشد و حتما باید کسی را به مجموعه بیاورند و شهرداری این کار را خواهد کرد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ «علی اصغر قائمی» عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بنظر می‌رسد شهرداری عملا فعالیت‌های سازمان فاوا را بلاتکلیف گذاشته است تا تشکیل سازمان فناوری‌های نوین را به نتیجه برساند، اظهار کرد: این موضوع وجوه مختلف دارد. سازمان پیشنهادی جدید با یک رای بسیار حداقلی به تصویب رسید و تعداد زیادی از اعضای شورا قانع نشدند. کماکان فکر می‌کنم این سازمان موجب موازی کاری و تنش بین سازمان‌های ماموریتی خواهد شد. 

او ادامه داد: چرا که معلوم نیست این سازمان قصد انجام کارهای مطالعاتی را دارد یا کارهای اجرایی! اگر بناست سازمان فناوری‌های نوین کار مطالعاتی انجام دهد، مرکز مطالعات شهرداری را داشتیم؛ آفت و اشکال مرکز مطالعات این است که مطالعات نظری و کتابخانه‌ای انجام می‌دهد که باید این مجموعه را مکلف می‌کردند مطالعات میدانی و عملیاتی انجام دهد. 

قائمی با اشاره به اینکه برای کار اجرائی نیز نیازی به تاسیس سازمان جدید نبود، گفت: اگر قصد تاسیس سازمان جدید برای انجام کار اجرائی است، ما سازمان‌های اجرائی داریم. در توجیه تاسیس این سازمان از حوزه حمل‌ونقل و پسماند و ترافیک مثال زده شد که همه‌ی اینها ماموریت خود این سازمان‌ها است. هیچ سازمانی نمی‌تواند بدون رویکردهای نوآورانه به ماموریت خود ادامه دهد. 

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تاکید کرد: اینکه ما یک وجه اساسی یک سازمان را از آن سلب کنیم و بگوییم که یک مجموعه دیگر برای شما فکر کند را نمی‌دانم در کجای دنیا چنین رسمی نهادینه شده است. فکر می‌کنم مصوبه شورا مصوبه خوبی نبود و با آن مخالف هستم، هرچند مشروط بر این است که شهرداری ساختار و شرح وظایف و اساسنامه آنرا ارائه دهد. 

او در پاسخ به این سوال که عجله برای تصویب چنین مصوبه‌ای در حالی که هنوز سازوکار آن مشخص نیست چه ضرورتی دارد، گفت: هیچ ضرورتی نداشت. من مخالفت خودم را اعلام کردم اما شورا حق رای دارد و حق رای اعضای شورا را محترم می‌شمارم، اما‌ای کاش که همکاران ما رای نمی‌دادند. حالا که رای آورده باید ببینیم که ادامه مسیر چه خواهد شد. 

قائمی در پاسخ به اینکه آیا این اقدام سنگ بنایی برای اینکه در آینده نیز چنین اقداماتی در شورا و شهرداری انجام شود، نخواهد بود، گفت: ما هر کدام به اندازه وظیفه، سواد و اشراف اطلاعاتی که داریم به عنوان نماینده مردم مراقبت و تلاش کنیم تا منافع شهر و مردم حفظ شود. الان هم معتقدیم که تصویب این سازمان بهبودی به شرایط کاری نخواهد داشت و توجیهات دوستان توجیه پذیرفته شده‌ای از نظر من و بسیاری از دوستان نبود. 

عضو شورای شهر تهران در واکنش به اینکه آیا معتقدید که فعالیت فاوا گره خورده به تاسیس این سازمان گفت: بله سازمان فاوا مقدار زیادی تحت الشعاع این سازمان قرار خواهد گرفت. فضای روحی و روانی کارکنان این سازمان از این تصمیم اثر می‌پذیرد و قطعا آثار مثبتی را شاهد نخواهیم بود و امیدواریم تدبیر درستی داشته باشند تا این آسیب‌ها وارد نشود. 

قائمی در واکنش به اینکه شهرداری این وعده را می‌دهد نیروی جدیدی برای سازمان فناوری‌های نوین نخواهد گرفت، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم نیروی جدید می‌آورند، بی‌سر و صدا هم می‌آورند چرا که نمی‌توانند ساختاری را تشکیل دهند اما بدون مدیر باشد و حتما باید کسی را به مجموعه بیاورند و شهرداری این کار را خواهد کرد. 

او در پاسخ به اینکه آیا شورا همچنان می‌تواند نسبت به لغو این مصوبه اقدام کند گفت: چرا می‌تواند، اختیار شورا است که یک بار دیگر طرح بیاروند و رای را ابطال کنند اما بعید است چرا که رای غالب این بوده است که این سازمان تاسیس شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط