1401/02/19-21:33
مسعود رنجبریان؛

تشریح ویژه برنامه های هفته سلامت با شعار «سلامت ما، حال خوب ما» در منطقه ۶

تشریح ویژه برنامه های هفته سلامت با شعار «سلامت ما، حال خوب ما» در منطقه ۶

شهردار منطقه ۶ از اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه هفته ملی سلامت در قلب پایتخت خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، رنجبریان گفت: همزمان با آغاز هفته سلامت، از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ویژه برنامه های هفته ملی سلامت برای ارتقا کیفیت سلامت شهروندان قلب پایتخت کلید خورد.

وی در ادامه ضمن مغتنم شمردن این فرصت برای تاکید بر اهمیت سلامت به عنوان یکی از ارکان مهم برای رسیدن به حال خوب شهروندان، سرمایه گذاری برای ایجاد خدمات بهداشتی اولیه با کیفیت و عادلانه را اولین گام عملی، کارآمد و موثر در نیل به ساخت جامعه سالم و دستیابی به حال خوب معرفی و در ادامه به برخی از برنامه های پیش رو این منطقه در هفته سلامت برای شهروندان قلب پایتخت اشاره کرد: هفته سلامت در منطقه ۶ با اجرای برنامه افتتاحیه در قالب استیج در بوستان لاله آغاز شد،که انجام برنامه های موسیقی زنده، نمایش عروسکی، مسابقه و همچنین ارائه خدمات سلامت در قالب مشاوره پزشکی، غربالگری قند و فشار خون، طب اسلامی، مشاوره ترک دخانیات، مشاوره تغذیه، اسکن کف پا و... از جمله برنامه هایی بود که برای ورود شهروندان قلب پایتخت به هفته سلامت در نظر گرفته شده بود.

رنجبریان در ادامه از خدماتی که شهروندان منطقه۶ تا پایان هفته سلامت می توانند دریافت کنند به برپایی میز خدمت با عنوان سه شنبه های سلامت محور در مساجد، گذر سلامت (ارائه خدمات سلامت محور)، سفره سلامت وعیادت از کودکان دارای بیماری خاص در سطح منطقه و... اشاره کرد.

این مقام مسئول در تشریح برنامه سفره سلامت گفت: این برنامه در قالب جشنواره با همکاری سراهای محلات منطقه ۶ روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در محل بوستان لاله برگزار می گردد. این جشنواره با شعار «نه به فست فود» با چندین هدف طراحی شده است که در قالب آن ضمن رقابت شهروندان با یکدیگر با پخت غذای سالم، سبک زندگی سالم بین شهروندان ترویج می شود.

شهردار منطقه شش، در پایان پیاده روی نمادین کانون های ده گانه، یادواره شهدای مدافع سلامت منطقه ۶ و تقدیر از کادر درمان بیمارستان امام خمینی، نقاشی دیواری افراد دارای معلولیت و نیز اختتامیه هفته سلامت در قالب استیج و گذر سلامت با تمرکز بر شعار نقش سمن ها و سازمان ها در کاهش مصرف مواد دخانی و مشارکت جمعیت مبارزه با دخانیات را از کار ویژه های شهرداری منطقه ۶ برای شهروندان قلب پایتخت عنوان نمود.

گفتنی است؛ برنامه های هفته سلامت با شعار «سلامت ما حال خوب ما» از روز شنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط