1401/02/21-22:32
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در هفتمین قرارگاه اقتصادی منطقه یک:

پاداش دو ماهه آخر سال ۱۴۰۰ کلیه مناطق شهرداری تهران واریز می شود

پاداش دو ماهه آخر سال ۱۴۰۰ کلیه مناطق شهرداری تهران واریز می شود

مدیریت شهری تهران با واریز پاداش دو ماهه درآمدی آخر سال ۱۴۰۰ کلیه مناطق شهر تهران طی چند روز آتی، اولین دوره ای است که پاداش ۱۲ ماه را در سال پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در هفتمین قرارگاه اقتصادی شهرداری منطقه یک که با حضور مدیران این معاونت، حمیدرضا حاجوی شهردار، معاونین، شهرداران نواحی ده گانه منطقه یک برگزار شد با بیان خبر فوق اظهار داشت: منطقه یک دومین سهم درآمدی شهر تهران را به خود اختصاص داده است و فاصله اش با سایر مناطق زیاد است و امسال نیز توانست درآمد منطقه را وصول کند که ۸۵ درصد این درآمد در ۵۰ روز اخیر حاصل شد که از تلاش شهردار منطقه و همکاران در راستای رسیدن به این وصول درآمدی نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

وی با اشاره به واگذار کردن اختیار تشکیل هیات ارزیابی املاک به مناطق گفت: هیات ارزیابی املاک با هدف تعیین تکلیف املاک داخل طرح های بازگشایی معابر، تملک، فروش و اجاره به مناطق داده می شود تا مستقل عمل کنند.

فلاح مولدسازی دارایی هارا اقدام دیگری دانست و آن را مستلزم ثبت، ضبط، شناسنامه و سند دار شدن املاک عنوان کرد و افزود: بحث تهاتر ملک با پیمانکار در فضای بورس به انجام خواهد رسید و مناطق می توانند املاک سند دار را ارایه دهند تا بخشی از مشکلات مالی حل شود.

وی با تاکید به جلب مشارکت سرمایه گذاران در پروژه های شهری گفت: در این راستا اداره مشارکت ها در مناطق مصوبه گرفته تا بخشی از وظایف سازمان مشارکتها در مناطق اجرا شود و سازمان جنبه حمایتی داشته باشد و ۷۰ تا ۸۰ درصد حوزه جذب سرمایه گذار بر عهده مناطق باشد.

شهردار منطقه یک نیز به عملکرد قرارگاه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه پلاک به پلاک موارد با حضور شهردار ناحیه، مدیر شهرسازی، مالی و مودی بررسی و تصمیم گیری می شود که یکی از این موارد ۳ پلاک ثبتی در منطقه یک است که متعلق به دو نفر بوده و ۴ هزار میلیارد تومان بدهی به شهرداری دارند.

وی افزود: شهرداری همه تلاش و اهتمام خود را به کار می گیرد تا پول بیت المال دست کسی نباشد و اضافه هم از کسی گرفته نشود و با احقاق حقوق شهر تا کنون ۷۰۰ میلیارد تومان را به بیت المال برگردانده است.

حاجوی خاطر نشان کرد: اطلس مشارکتی منطقه یک نیز تشکیل شده و هر سرمایه گذار می تواند با مراجعه به این اطلس در حوزه های ورزشی، درمانی، گردشگری و... سرمایه گذاری کند.

او یکی از مشکلات پروژه های مشارکتی را مشخص نبودن پارکینگ های سهم منطقه عنوان کرد و گفت: سه پروژه مشارکتی در منطقه یک داریم که بزرگترین آن پروژه گلچین است در این پروژه ها پارکینگ های سهم منطقه مشخص نشده و همین امر باعث می شود مشکلاتی در هزینه ها با مشارکت کننده به وجود آید که اگر پارکینگ عمومی به اختصاصی تغییر کند هم در قیمت کارشناسی هر پارکینگ موثر است و هم می توان به دیگری واگذار کرد.

شهردار منطقه یک جابه جایی زمین مرکز تخلیه زباله اوشان را مطالبه منطقه از مرکز عنوان کرد و گفت: محلی در بوستان یاس در نظر گرفته شده که با مساعدت شهرداری تهران می توان این مرکز را از داخل بافت شهری به بیرون منتقل کرد.

وی همچنین تملک ۷ پلاک باقی مانده در ضلع جنوب امامزاده صالح(ع) را درخواست دیگری دانست و گفت: ۶هزار متر مربع در این محدوده تملک شده که با تملک ۷ پلاک باقی مانده یک قواره بزرگ شهری در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط