1400/06/16-21:14

ایمن سازی فضاهای بی دفاع و ناامن شهری برای بانوان شمال شرق تهران

ایمن سازی فضاهای بی دفاع و ناامن شهری برای بانوان شمال شرق تهران

مدیر امور بانوان شهرداری منطقه ۴ گفت: بیش از پانزده نقطه بی دفاع و ناامن منطقه ۴ برای تردد امن و آسان بانوان بهسازی و ایمن سازی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ تهران "حدیثه رفیعی" با بیان این خبر افزود: فاز نخست پروژه مطالعاتی شناسایی و بهسازی نقاط بی دفاع و نا امن شهری برای حضور زنان و خانواده در شهر از آذر ماه ۹۹ در منطقه ۴ آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۱۵ نقطه از این فضاها بهسازی شده است.

او با اشاره به اینکه در خرداد ماه ۱۴۰۰ نقاط آسیب خیز و بی دفاع شهری منطقه شناسایی شد، گفت: هم اکنون بعد از گذشت حدود سه ماه، اصلاحات صورت گرفته در پانزده نقطه منطقه به اجرا در آمد و به همراه بازرس اداره کل شهرداران و مدیران اجتماعی نواحی از این فضاها بازدید شد.

رفیعی در اشاره به موارد اصلاحی گفت: افزایش نور و روشنایی محیطی، اصلاح فیزیکی معابر، تغییر کاربری فضاهای متروک به فضاهای دارای کارکرد اجتماعی و فرهنگی و تفریحی، رسیدگی به وضعیت ساختمان های نیمه کاره و ناتمام، ساماندهی مشاغل دارای مزاحمت برای بانوان و دیوارکشی و حصاربندی از موارد اصلاح شده در این بازدید بود.

او با بیان اینکه مقرر شد سایر فضاهای بهسازی شده در منطقه۴ مورد بررسی و بازدید قرار گیرد، گفت: با توجه به اقدامات قابل توجه در فاز نخست مقرر شد در اجرای هر چه بهتر بهسازی این فضاها با همکاری شهرداران و مدیران اجتماعی، اولویت های شناسایی و بهسازی در دستور کار قرار گیرد.

مدیر امور بانوان منطقه ۴ خاطر نشان کرد: بهسازی و ایمن سازی نقاط ناامن در قالب پروژه های کوچک مقیاس محلات، اقدامات فوریتی نواحی و رسیدگی به پیام های ۱۳۷ در منطقه از مهمترین اقدامات در حال اجرا است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط