1401/02/24-10:48
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد؛

عرصه غیرفعال جنگ افزارسازی ساصد به مساحت ۱۷ هکتار در اختیار شهروندان قرار می گیرد

عرصه غیرفعال جنگ افزارسازی ساصد به مساحت ۱۷ هکتار در اختیار شهروندان قرار می گیرد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از توافق شهرداری تهران و وزارت دفاع برای اختصاص عرصه غیرفعال صنایع جنگ افزارسازی ساصد به مساحت ۱۷ هکتار به شهرداری تهران با هدف تأمین سرانه های خدماتی مورد نیاز ساکنان منطقه ۱۳ خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری با اعلام این خبر، تصریح کرد: عرصه جنگ افزارسازی موسوم به ساصد به مساحت حدود ۱۷ هکتار، در مالکیت وزارت دفاع بوده و به دلیل عدم فعالیت نظامی در این محدوده و با استناد به قانون «فروش و انتقال پادگان ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها» مصوب سال ۱۳۸۸ مجلس‌شورای اسلامی، از سال ۱۳۹۹ مورد مطالعه و مذاکره میان شهرداری تهران و وزارت دفاع قرار گرفت.

علی اکبری با بیان این که طرحی از سوی سازمان نوسازی شهر تهران با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و تأمین سرانه های خدماتی مورد نیاز برای عرصه غیرفعال جنگ افزارسازی ساصد تهیه شد، عنوان کرد: این طرح، سال گذشته با توافق صورت گرفته میان وزارت دفاع و شهرداری تهران در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران توضیح داد: با توجه به مساحت بیشتر از ۱۰ هکتاری این عرصه، طرح باید به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز می رسید. با به روزرسانی توافق میان وزارت دفاع و شهرداری تهران پس از تصویب طرح در کمیسیون ماده پنج، طرح‌نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد و پس از بررسی های کارشناسی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ به تصویب آن شورا رسید.

علی اکبری با بیان این که در طرح تهیه شده توسط سازمان نوسازی شهر تهران برای عرصه جنگ افزارسازی ساصد، بهره گیری حداکثر از ظرفیت های این زمین برای خدمات رسانی به ساکنان محلات مجاور و همچنین تأمین مسکن مورد نیاز در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: بر اساس این طرح، ۶۸ درصد از مساحت عرصه (حدود ۱۱.۶ هکتار) به خدمات مورد نیاز ساکنان (فرهنگی، ورزشی، درمانی، پارکینگ، آموزشی) و فضای سبز اختصاص یافته و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و ۳۲ درصد از مساحت عرصه (حدود ۵.۴ هکتار) تبدیل به مسکن و شبکه معابر و خدمات آن خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به توافق میان دو مجموعه، حداکثر سه ماه بعد از تصویب این طرح، وزارت دفاع محدوده فضاهای عمومی پیش بینی شده را در اختیار شهر قرار خواهد داد.

علی اکبری در خصوص فضای سبز موجود در عرصه جنگ افزارسازی ساصد، گفت: فضای سبز موجود در این اراضی نیز نیازمند ساماندهی و تجهیز است، اما در حالت موجود نیز قابل استفاده خواهد بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این طرح و تأمین سرانه های خدماتی مورد نیاز، بتوان شاهد ارتقاء کیفیت زندگی و رضایت و خرسندی شهروندان ساکن در منطقه ۱۳ بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط