1401/02/25-15:44
رنجبریان شهردار منطقه ۶ خبر داد:

ارتقاء ایمنی و روان سازی ترافیک با اصلاح تداخلات جریان های عبوری

ارتقاء ایمنی و روان سازی ترافیک با اصلاح تداخلات جریان های عبوری

مسعود رنجبریان در تشریح اقدامات ساماندهی ترافیکی معابر قلب پایتخت مطرح کرد: درانجام بیش از ۱۰ هزار مترمربع عملیات اصلاح هندسی در معابر، شاهد افزایش ایمنی تردد و روان سازی ترافیک در جریان های عبوری منطقه خواهیم بود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، او درباره این خبر ادامه داد:  بیش از ۱۰ هزار مترمربع عملیات اصلاح هندسی در معابر قلب پایتخت انجام شده است که از جمله اقدامات می توان به اصلاحات هندسی تقاطع خیابان های شصت و چهارم و شیخ بهایی، بلوار کارگر و هجدهم، کریمخان، حافظ و... اشاره کرد. اجرای این طرح تداخلات جریان‌های عبوری را به حداقل می‌رساند موجب روانسازی ترافیک و ارتقاء ایمنی تردد در این محدوده ها می‌شود.

شهردار منطقه ۶ درخصوص خط کشی محوری و عابر در معابر قلب پایتخت عنوان کرد: در این بازه زمانی ۱۱۶ مترمربع خط کشی گذرگاه عابر پیاده، در خیابان های انقلاب، ولیعصر، جانبازان و اسد آبادی و... و بیش از ۲۲ کیلومترمربع خط کشی محوری در خیابان های آزادگان، قرنی، حافظ، ولیعصر، اراک و خیابان مفتح با اهداف روان سازی عبور و مرور خودروها، جلوگیری از خروج خودروها از خط عبوری و به حداقل رساندن تصادف اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۶ همچنین از جداسازی و ایمن‌سازی بیش از ۷۵۰ مترطول مسیر اتوبوس‌های تندرو (BRT) در محورهای خیابان انقلاب از دروازه دولت تا پل کالج، درخیابان بهشتی از مدرس تا میرزای شیرازی و خیابان مفتح خبر داد و اظهار کرد: توسعه خطوط ویژه اتوبوس های تندرو به دو دلیل از مهمترین شاخص ها در توسعه حمل‌ونقل عمومی درون شهری محسوب می شود بنابراین اولین دلیل آن صرفه‌جویی در هزینه های تردد و مهم ترین آنها مدیریت وقت شهروندان و استفاده‌کنندگان از این سامانه است.

بر پایه این گزارش با توجه به این موضوع ساماندهی خطوط ترافیکی تندرو از اقدامات اصلی حوزه حمل و نقل عمومی در منطقه است که قطعا سبب تسریع و تسهیل تردد خوردورها و ساماندهی ترافیکی در سطح معابر منطقه می گردد.

وی در پایان ضمن اشاره به ضرورت ایجاد تسهیل در تردد برای شهروندان توجه به این موضوع را در روان سازی و ساماندهی ترافیکی حائز اهمیت دانست و گفت: این طرح از ماه های پایانی سال ۱۴۰۰ آغاز شد و به همت حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه در مسیرهای پرتردد اصلاحات هندسی، خط کشی محوری و عابر پیاده و جداسازی مسیر اتوبوس های تندرو(BRT) جهت ایمن سازی و کاهش خطرات ترافیکی با هدف خدمت رسانی هرچه مطلوب تر به شهروندان در حال انجام است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط