1401/02/29-11:45
شریفی در نشست صمیمانه با خانواده روابط عمومی منطقه ۵:

مشکلات و مطالبات مردم باید در خبرهای ما دیده شود

مشکلات و مطالبات مردم باید در خبرهای ما دیده شود

همزمان با هفته روابط عمومی و ارتباطات، خانواده روابط عمومی منطقه ۵ در نشست صمیمی با شهردار منطقه شرکت کردند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، نشست صمیمانه اعضای روابط عمومی منطقه ۵ با احسان شریفی شهردار منطقه صبح امروز در سالن مدافعان حرم شهرداری منطقه ۵ برگزار شد.

در این نشست احسان شریفی شهرداری منطقه، ابراهیم معصومی معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی، روح الله حدادی معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ ،کارمندان اداره روابط عمومی و رابطین روابط عمومی در نواحی هفتگانه و معاونت ها حضور داشتند.

در ابتدا محمد باقر فرهند سرپرست روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تشریح برنامه ها و عملکرد این اداره، در مورد آینده رسانه و سیستم های ارتباطی و حضور آن در دنیای متاورس صحبت کرد.

سپس خانواده ارتباطی منطقه ۵ به معرفی خود و بیان پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.

پس از آن هم، نوبت به شهردار منطقه رسید تا در مورد اهمیت روابط عمومی و نقش آن در ارتقای جایگاه یک نهاد به ایراد سخنرانی بپردازد.

شریفی گفت: در بحث خبر نویسی و ارائه خبر باید با صداقت برخورد کرد و تعارف را کنار گذاشت. مخاطب این صداقت را می فهمد و همین عامل باعث می شود تا بازتاب خوبی از خبر را شاهد باشیم.

او ادامه داد: شما در روابط عمومی پیشرو هستید و همه نهادهای زیر مجموعه شهرداری باید اتصالشان با شما برقرار باشد. نباید فقط نوک پیکان را دید و باید عملکرد همه همکاران به خوبی منعکس شود.

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: افراد حاضر در روابط عمومی باید به همه حوزه ها مسلط باشند و نسبت به کار خود و نسبت به فعالیت ها و جغرافیای منطقه خود تسلط داشته و صاحب نظر باشند.

شریفی با بیان اینکه گاهی اوقات مسئول روابط عمومی باید مسلط تر از خود یک معاون یا شهردار نواحی باشد اذعان داشت: شبکه های اطلاع رسانی در سطح منطقه ۵ قدرتمند است و در روابط عمومی باید اخبار را طوری تنظیم کنیم تا این شبکه های اطلاع رسانی اخبار ما را منعکس کنند.

او تاکید کرد: باید در روابط عمومی بر اساس علایق مردم حرف زد. گرفتاری های مردم را احصا و آنها را تبدیل به خبر کرد تا بررسی و رفع شود. حرفها و گلایه های مردم هم باید پخش شود و نباید فقط خوبی ها را دید.

شهردار منطقه ۵ با تاکید بر اثر گذاری خبر توصیفی، گفت: روابط عمومی ها درگیر سخت خبر و خبرهای رسمی شده اند در حالی که فضاهای مجازی این فرصت را می دهند تا با خبرهای توصیفی و نرم خبرها مخاطب را جذب کرد. باید ادبیات را بشناسید و ضمن سرعت و دقت در ارائه خبر، به نحوی آن را برای مخاطب منعکس کنید که اثرگذار باشد.

شریفی ادامه داد: معرفی جاذبه ها و نمادهای منطقه از جمله مسائل مهمی است که روابط عمومی ها باید به آن اهتمام بورزند. همچنین باید فعالیت های نوین تبلیغاتی در کارها دیده شود و از عکس و نقاشی نیز بهره برد.

او گفت: نباید همه چیز شهردار محور باشد و باید دید شهروند چه چیزی می خواهد. برای شهروند نتیجه کار مهم است و باید این اتفاق به خوبی منعکس شود.

شریفی در پایان همکاران روابط عمومی را به مطالعه،گفتگو و نوشتن توصیه کرد و افزود: روابط عمومی باید تلاش کند تا شهر را خوب و زیبا معرفی کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط