1400/06/17-20:56
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد؛

تلاش برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر تا پایان پاییز امسال

تلاش برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر تا پایان پاییز امسال

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ضمن رو به اتمام دانستن عملیات اجرایی دوربرگردان شمال به شمال تقاطع غیرهمسطح بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم(سه راه باقرشهر)، ابراز امیدواری کرد تمام تسهیلات ترافیکی این تقاطع تا پایان پاییز امسال در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی با بیان آنکه مسیرهای تندروی شمال به جنوب و جنوب به شمال جاده قدیم قم در محدوده سه راه باقرشهر از اوایل تابستان سال جاری تکمیل شده است، بهره برداری از این مسیرها را زمینه ساز کاهش بار ترافیک، کاهش زمان سفر و نیز صرفه‌جویی در مصرف انرژی دانست و یادآور شد: دوربرگردان شمال به شمال تقاطع سه راه باقرشهر در حال اجرای مراحل نهایی عملیات عمرانی است و گشایش همزمان مسیرهای تندروی جاده قدیم قم و دوربرگردان مذکور، وضعیت تردد در این محدوده پرتقاضای ترافیکی را تا حد قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد.

وی در تشریح پیشرفت عملیات اجرایی در سایر بخش های پروژه، از امکان آغاز عملیات خاکبرداری دوربرگردان جنوب به جنوب تقاطع متعاقب احداث ۴ شمع باقیمانده خبر داد و گفت: زیرگذر تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر که امکان ترددهای شرق به غرب و غرب به شرق در محل تقاطع را فراهم می سازد، در مرحله اجرای عملیات زیرسازی و تکمیل شبکه جمع آوری و هدایت آب های سطحی است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، پیشرفت عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم(سه راه باقرشهر) از مرز ۹۰ درصد فراتر رفته است و می توان انتظار داشت بخش های باقی مانده این تقاطع غیرهمسطح تا پایان پاییز سال جاری آماده بهره برداری شود.

گفتنی است طرح احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم، علاوه بر یک پل روگذر جنوب به غرب، شامل یک زیرگذر رفت و برگشت(شرق به غرب و غرب به شرق) و ۲ دوربرگردان جنوب به جنوب و شمال به شمال است. آنچه اسفندماه سال ۱۳۹۷ در قالب فاز نخست پروژه تحویل شهروندان شد، شامل پل روگذر جنوب به غرب و پل کندروی شمال به جنوب تقاطع(سقف زیرگذر) بود

نظرات

captcha

اخبار مرتبط