1401/03/01-16:21
در واکنش اعضا به گزارش مدیرعامل آبفای تهران مطرح شد:

از لزوم اتخاذ تدابیر برای هدر رفت آب تا سرنوشت کانال آبی عباس آباد

از لزوم اتخاذ تدابیر برای هدر رفت آب تا سرنوشت کانال آبی عباس آباد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش شرکت آبفا خواستار تعیین تدابیر اتخاذ شده برای هدر رفت آب شدند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در شصت و چهارمین جلسه شورا، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در صحن شورا حضور پیدا کرد و گزارش خود را در خصوص عملكرد سال ۱۴۰۰ شركت آب و فاضلاب استان تهران را ارائه نمود و اعضا نیز نسبت به این گزارش واکنش نشان دادند.

در ابتدا جعفر بندی شربیانی پس از استماع گزارش آبفا طی تذکری گفت: چهار کیلومتر از خط لوله گذاری منطقه ۱۹ صورت نگرفته است، لذا خواهشمندم در این خصوص تسریع داشته باشید. همچنین سه محله در منطقه ۲۰ هم به شبکه فاضلاب وصل نشده اند.

همچنین مهدی اقراریان نیز طی پرسشی گفت: در بازدید از کانال عباس آباد، اطلاع دادند که خروجی آبی که از تصفیه خانه خارج می شود فاقد استاندارد لازم نیست. همچنین مطرح کردند که این آب برای مصارف کشاورزی مصرف می شود. لذا خواهشمندم در این خصوص روشنگری کنید.
وی افزود: جمعیت تهران به ۱۵ میلیون نفر رسیده است. با این وصف، آیا در تهران بحران آب داریم؟

سید جعفر تشکری هاشمی نیز با طرح پرسشی اظهار داشت: گفته می شود میزان هدر رفت آب تهران از شبکه های مختلف عدد قابل توجهی است. خواهشمندم در این زمینه بفرمایید وضعیت در هدررفت آب شرب به چه ترتیب است و آیا کاری برای لوله های قدیمی صورت گرفته است؟

وی ادامه داد: همچنین سفره های آب زیر زمینی در معرض انواع آلاینده ها قرار دارند. لذا بفرمایید که کیفیت آب چاه ها چگونه است؟

احمد صادقی نیز دو پرسش مطرح کرد و گفت: آیا رینگ دیگری که جهت انتقال آب به جنوب شهر در برنامه های قبلی ارائه شده بود، کامل شده است؟ و دیگر آلاینده های زیست محیطی در آب های زیرزمینی است. لطفا بفرمایید واقعا آب تهران دارای نیترات است یا خیر؟

نرجس سلیمانی نیز گفت: آیا برنامه ای برای جداسازی آب شرب از آب غیرشرب برای مصارف غیرشرب در تهران وجود دارد و آیا اصلا امکان پذیر است؟

نظرات

captcha

اخبار مرتبط